2 draadloze routers maar een met internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

seeyou

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Beste Helpmij,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb gisteren een belink wireless-n router gekocht omdat ik ook internet wil in het kantoor 4 meter naast mijn huis, maar helaas de verbinding is te zwak. De belkin wireless-n router is niet te sterk. Deze is trouwens aangesloten via een klein lan kabeltje aan mijn speedTouch 780.

Nu kan ik twee dingen doen.

1. Een lange kabel van de ene kant van naar de andere kant trekken. ->heel veel werk of..
2 dat is mijn voorkeur de twee routers draadloos verbinden.

Ik heb al wat gegoolged en natuurlijk al uren lang geprobeerd, maar alles zonder resultaat. De opstelling is dus zo:

internet -> speedtoutch -> [draadloos verbinden] ->Belkin router -> computer kantoor

Ik kan via mijn speedtoutch router zien dat hij wel de belkin router ziet, maar dan. Moet ik poorten opengooien en hoe weet Belkin dat daar het grote internet op hem te wachten staat.

Graag help voor dit probleem

Je kan dit netwerk als volgt configureren :

De Belkin router moet je een vast IPadres toekennen en de DHCP functie uitschakelen.
Het vast IPadres moet in de range liggen van de speedtouch router.

vb. Speedtouch geeft aan zijn LAN zijde een IPrange 192.168.0.xxx, dan geef je de belkin
192.168.0.120. Als default gateway geef je het IPadres van de speedtouch. In mijn voorbeeld zou dat 192.168.0.1 kunnen zijn.
Sluit je PC aan op een van de lan poorten van de Belkin router en geef je PC een vast IPadres, vb 192.168.0.121.

Je zou dan op internet moeten kunnen.

Ik heb alles gedaan. Ik heb de dhcp server uitgeschakeld en een vast ip gegeven, namelijk 192.168.0.121. Ik heb nog geen resultaat. Ik snap niet wat ik precies bij linksys moet veranderen. Ik krijg namelijk nog steeds geen verbinding met internet.

Voor de duidelijkheid. Ik maak verbinding met de belkin die stuurt mijn gegevens naar de linksys en linksys zit aan het www, dus krijg ik bijvoorbeeld helpmij.nl in beeld

Eh.......Seeyou, waar komt die linksys vandaan? Had je geen Speedtouch 780 (van Thompson) ?????

Maar goed, de opgegeven IPadressen waren maar voorbeelden.
Wat je moet doen is eerst uitvissen welke IPrange je Speedtouch (of Linksys :) ) uitstuurt.
Hang je PC (met draad) eens aan de Speedtouch/linksys. Zorg dat je netwerkkaart staat ingesteld om automatisch een IPadres te ontvangen.

Open dan een commandovenster (start/alleprogramma's/bureauaccesoires/commandovenster) en typ daar : ipconfig/all

Je ziet dan de gegevens van de aangesloten netwerkkaarten (zowel draadloos als met draad).
Kijk naar de eerste drie groepen van cijfers, dat is het subnet. Geef nu je belkin een IPadres met identieke cijfers, enkel het laatste groepje maak je verschillend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan