2 draadloze verbindingen instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik heb sinds kort ook op het werk een draadloze verbinding met mijn laptop. Nu ik die verbinding heb laten instellen, kan ik thuis geen verbinding meer krijgen. Hoe maak ik een tweede netwerkverbinding, zodat ik thuis of op de zaak zonder problemen direct internet heb?:(

Normaal als je ze alletwee eens hebt toegevoegt. En het wachtwoord hebt ingegeven voor beide. Gaat de computer automatisch online op de verbinding die hij vind.
Je moet bij je thuis naar start => configuratiescherm => netwerkverbindingen => Een nieuwe verbinding maken => en dan staat er "U kunt de draadloze netwerken binnen bereik weergeven".
Klik daarop en dan "Netwerklijst vernieuwen" en dan vind je jou eigen thuisnetwerk
Dan moet je nog dubbelklikken en het wachtwoord ingeven. Daarna zal het vrijwel automatisch terug gaan.

grtz

Laatst bewerkt:
Gedaan zoals je hebt geadviseerd. echter: mijn thuisnetwerk staat als Verbonden, (na herstellen kreeg ik opnieuw een IPadres toegewezen) maar internet doet het niet, ik ben dus wel verbonden, maar er komt geen internetsignaal binnen. Overigens is het IP-adres en het Subnetmasker dat bij de draadloze verbinding staat die van mijn werkadres en niet die van thuis... Hoe wijzig ik die of beter nog: hoe maak ik mijn thuisverbinding in orde naast die van de zaak??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan