2 draadloze verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
2.093
hoi,


ik heb hier thuis een draadloze internet verbinding via bridge4u.
draadloos is in dit geval als volgt: op ons huis staat een antenne met een zender, via die antenne loggen mensen die ook via bridge4u internet hebben in.

maar nu doet zich het volgende voor.
mijn neefje woont een paar huizen verderop, en die heeft internet via de kabel (@home)
zijn moeder heeft een laptop en hij 1 pc, ze wilden geen kabels door het huis en wel allebei internet.
dus kocht ik een sitecom wireless router en heb deze aangesloten, nu komt er echter bij de pc ook de verbinding van bridge4u in beeld, en zo snel het signaal van bridge sterker is dan dat wat bij hem default heet, probeerd de pc verbinding te maken via bridge4u, dit lukt dan niet want hij heeft geen gebruikersnaam en wachtwoord, en wat ik ook probeer ik krijg die bridge4u verbinding niet bij hem weg. zo snel die wireless router het signaal op pikt staat hij er weer bij.
hoe krijg ik in vredesnaam dit voor elkaar??????
 
Is het werken met vast IP's een mogelijkheid ?
 
nee, volgens mij niet, hier bij mij niet iig hoe dat bij @home ligt weet ik zo niet.
 
Je kunt de router zo instellen zodat alle pc's een eigen IP hebben. De router neemt het IP van @home over.

Ikzelf werk met @home, en sinds ik met vaste IP's werk, loopt het als een tierelier.
 
ok jbs
werk jij ook met draadloos in je huis??
in de pc bij mijn neef zit nu zo'n usb stick die voor de verbinding met het internet zorgt.
 
onderstaande las ik nog op de site van @home:

Wat voor een soort IP-adres krijg ik?
De IP-adressen voor de @Home Service worden toegewezen door @Home. @Home gebruikt dynamische adressen (DHCP). Wij gebruiken DHCP om IP-adressen, indien nodig, te kunnen wijzigen. In de praktijk kan het lange tijd duren voordat een IP-adres wordt gewijzigd. Het is niet mogelijk een statisch IP-adres te krijgen.
 
Je kunt de DHCP functie uitzetten, en zelf een range van IP's opgeven (natuurlijk niet te groot)
Vervolgens je je iedere pc in huis een uniek nummer uit de range van IP's.

Ja, ik werk met @home.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan