2 dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Ik ga binnen kort 1 dvd speler en 1 dvd brander in mijn pc zetten. Maar ik heb ergens gelezen dat je ze niet meer op slave of master hoeft te zetten want dat zou de pc zelf wel doen kan dat, denk zelf van niet.

Zet de brander maar als master, en de lezer als save, enne, waar had je dat gelezen?

dat weet ik niet meer want dat was al een tijdje terug (krijg je er van als je veel op internet leest)

Afhankelijk of het IDE of SATA is. Bij SATA heb je niet te maken met master/slave jumpers, bij IDE wel.

Afhankelijk of het IDE of SATA is. Bij SATA heb je niet te maken met master/slave jumpers, bij IDE wel.

Er bestaat ook nog zoiets als Cable Select, waar (als je de juiste type kabel hebt) de plaats op de kabel bepaald welke master en welke slave is. De jumper op de aan de kabel te hangen apparaten moet je dan instellen op CS (van Cable Select).

Tijs.

Er bestaat ook nog zoiets als Cable Select, waar (als je de juiste type kabel hebt) de plaats op de kabel bepaald welke master en welke slave is. De jumper op de aan de kabel te hangen apparaten moet je dan instellen op CS (van Cable Select).

Tijs.
Die was ik vergeten, was een lange dag gister.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan