2 emailadressen appart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Hallo. Ik heb sinds net Outlook 2003 geinstalleerd. Maar nu heb ik 2 email adressen, 1 van Planet en 1 van Hotmail. Nu weet ik dat ik die van Hotmail ook in Outlook 2003 kan ontvangen, en dat is ook het probleem niet. Maar ik wil ze graag appart ontvangen. Dus dat ik zegmaar via een tabblad (of een andere manier, dat maakt niet veel uit) bij mijn Planet, en via een ander tabblad bij mijn Hotmail adres kan komen. Dus dat ik de email appart krijg, en dat de contactpersonen appart zijn, dus dat niet alles door elkaar staat. Weet iemand of dit mogelijk is,.. en hoe dat mogelijk is?

Het is mogelijk, alleen is er een nadeel, binnenkort moet je gaan betalen om je hotmail op outlook binnen te krijgen.

Ander ga je gewoon naar extra > email accounts > nieuw email account toevoegen > http en de gegevens invullen, outlook 2003 maakt dan een nieuwe map aan met hotmail.

Groet

Geplaatst door Gregyor
alleen is er een nadeel, binnenkort moet je gaan betalen om je hotmail op outlook binnen te krijgen.

Is dat zo? :eek: Hmm.. dat wordt dus overstappen op een ander adres.. Maareh.. krijg ik dan wel alles appart binnen? en ook de contactpersonen enzo?

Hotmail betaal je alleen als je die via outlook of ander mail systeem binnenhaalt. Gewoon via www.hotmail.com is er geen probleem.

De laatste keer dat ik hotmail op mijn outlook 2003 heb geïnstalleerd werd er een aparte map voor mijn hotmail aangemaakt, zowel op mijn laptop als op de pc van mijn vriendin. Toen ik een 2e emailadres van het net wilde installeren kwam deze in dezelfde map terecht,

groet Greg

ik ga dat ook even uit proberen of dat ook met gmail werkt.. want dat word hetgene waar ik naar ga over stappen als ik voor hotmail moet betalen:)

Je hoeft alleen te betalen via een mailbrowser als outlook, anders blijft het gratis, maar gmail is ook okay :D:thumb:

Let wel op dat Gmail afentoe nog lek kan zijn :rolleyes: http://www.helpmij.nl/index-news.php?id=477
Voor zover ik weet heeft dit geen invloed op je outlook.

Groet Greg

Ik heb nu dus 3 emailadressen in outlook 2003 ingesteld, en alleen die van Hotmail is appart, die van Gmail en Planet komen samen in een postvak In.. Is dat niet te veranderen? Anders uninstalleer ik het meteen.. :( :eek: :(

Ik wilde een link geven van de help in Gmail maar dat kan niet.
Ga naar help en zoek naar e-mailinstellingen.
Je moet het account anders invullen dan normaal.
Het heeft n.l. beveiligde instellingen. De nrs worden daar opgegeven.
Het werkt prima. Alles van Helpmij komt bij mij in Gmail binnen.

Als je mail van verschillende accounts in verschillende mappen wilt ontvangen doe je dat met berichtregels.
Je stelt b.v. in 'als mail wordt ontvangen aan XXXX@gmail.com verplaats deze naar map Gmail' (moet je natuurlijk wel een map Gmail aanmaken tijdens het volgen van de wizzard)

Ik haal zelf negen accounts in verschillende mappen binnen, als je zorgt dat je de berichtregel goed maakt, werkt het feilloos.
De mail adressen hou ik gescheiden door verschillende identiteiten aan te maken in het adresboek.

Let dan wel op dat je bij het verzenden van mail wel het juiste afzenders account gebruikt.

Let dan wel op dat je bij het verzenden van mail wel het juiste afzenders account gebruikt.

En dat is nou juist hetgene wat bij mij steeds verkeerd ging. Daarom heb ik aparte identiteiten aangemaakt waardoor ze hun eigen O.E. kregen.
Met het inloggen van O.E. kan ik nu kiezen uit 4 verschillende accounts. Je gebruikt ze toch niet allemaal even vaak.

2 wegen die naar Rome leiden :D

Als je hotmail in MSN heb zitten moet je dan ook betalen.

Geplaatst door Elisa

En dat is nou juist hetgene wat bij mij steeds verkeerd ging. Daarom heb ik aparte identiteiten aangemaakt waardoor ze hun eigen O.E. kregen.
Met het inloggen van O.E. kan ik nu kiezen uit 4 verschillende accounts. Je gebruikt ze toch niet allemaal even vaak.

2 wegen die naar Rome leiden :D

Ik gebruik ze allemaal door elkaar heen, vandaar dat ik juist niet kies voor verschillende identiteiten, voor mij werkt mijn manier veel sneller, maar dat is inderdaad persoonlijk.

Nou, als ik persoonlijke mailtjes van Helpmij of wat dan ook beantwoord moet het niet zo zijn dat ik met mijn echte naam reageer. Dan komt die mail zowiezo in de prullenbak.
Net zoals ik bij kennissen altijd van tevoren een seintje geef wanneer er van Elisa Holland wat komt.
Om dat te voorkomen heb ik dus 4 aparte OE als ik inlog.
Kan ik me zeker niet vergissen.
Ach een ieder moet z'n eigen manier vinden.

Geplaatst door Elisa
Nou, als ik persoonlijke mailtjes van Helpmij of wat dan ook beantwoord moet het niet zo zijn dat ik met mijn echte naam reageer.

Ja, daarom wil ik dit dus ook.. die ene van planet is voor prive, en die van hotmail voor msn en voor andere dingen.. Anders vergis ik me daar nogal vaak in, wat me al vaak is overkomen:mad:

Dan ga je dus in Outlook met identiteiten werken.
Nou weet ik niet hoe Outlook werkt maar het principe zal wel hetzelfde zijn.

Zodra je een nieuwe identiteit aanmaakt vraagt OE (en hopelijk Outlook) wilt u direct naar die identiteit toe?
Je zegt ja. Je gaat dan uit je planet account en je komt in de nieuwe die je dan invult voor Gmail.

3 min. werk. In OE vind je die identiteiten enz onder de knop Bestand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan