• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 excel bestanden maar wel koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Ik heb 1 excelbestand met ruim 1000 artikelnummers, hier staat een kolom met omschrijving, aantal, prijs en totaal. Dit is mijn standaard artikkelnummer lijst.

Nu moet ik elke week facturen maken, voorheen had ik een programma wat een koppeling had met het artikelbestand.
Als ik dan mijn artikelnummer invulde, en het aantal dan kreeg ik de juiste prijzen. Weet iemand hoe ik die twee bestanden kan koppelen

Met vert.zoeken kun je vanuit het factuurbestand de prijs ophalen uit je artikelbestand.
Je krijgt dan zoiets:
=VERT.ZOEKEN(A1;[artikelbestand]Blad1!$A$1:$D$1000;3;0)

Uitleg
A1:
hier staat het op te zoeken artikel.
[artikelbestand]Blad1!$A$1:$D$1000:
in de sheet artikelbestand.xls staat op blad1 van A1 tot D1000 de tabel waarin gezocht moet worden
3:
er moet in de 3e kolom (prijs) gekeken worden
0:
zoekwaarde moet exact gevonden worden

opmerkingen:
Bestanden moeten allebei geopend zijn.
Artikelbestand moet alfabetisch gesorteerd zijn.

dbase

pas geleden heb ik voor ons bedrijf zoiets gemaakt
4 blade
eerste is de nota met zoekbestand adressen
in geven produckt code dan wordt het product getoon en de prijs met een colom om korting te geven.
in blad twee zitten de adressen
blad 3 produkten en prijs
blad 4 de gegevens van de persoon die de bon aan maakt
als je denkt hier iets aan te hebben mail dit dan even

Dinoshop,

Ik probeer te e-mailen maar het lukt niet.

Ik zou het bestand wel graag willen ontvangen, wat kan ik nog meer doen om je te e-mailen.

lukt heel goed ik heb er vijf van gehad maar is goed ik mail je zodra ik hem verkleind hem

zsm

Nog een vraag.

Ik heb het nu in excel ontvangen, alleen gaan wij overstappen naar MS Works, in de spreadheet heb je maar 1 tabblad, en ik heb om met het bestand te werken, meerdere bladeren nodig.

Iemand enig idee hoe ik nu toch het bestandje kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan