• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 excel files samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerone22

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2011
Beste,

Hoe kan ik 2 bijna identieke excel files samenvoegen?
Ik heb 1 excel file die gedeeld wordt met anderen op een server. Hier kan iedereen wijzigingen in aanbrengen. Nadat ik er wat in had ingevuld kon ik hem niet meer opslaan op de server, dus heb ik hem onder een andere naam opgeslagen, nu zijn mijn collega's in de excel file (die ik onder andere naam heb opgeslagen) verder gegaan. Dus nu heb ik 2 excel files, waar ik er 1 van wil maken met data uit beide.
Is dit mogelijk? Ik weet in Word kan je 2 files vergelijken en hierna aanpassen. Is zoiets in Excel ook mogelijk.

Graag hoor ik zsm van iemand, want dit heeft nogal haast.

Super bedankt!
Jeroen

Als je files een lijst-structuur hebben dan voeg ze gewoon bij elkaar met copy/paste in één werkblad en doe dat in Excel 2010. Daar vind je ook een mogelijheid om dubbelen te verwijderen. Tab > Gegevens > Duplicaten verwijderen

Hallo,

Als ik dit doe dan overschrijf ik andere gegevens. En wat bedoel je precies met lijst-structuur?
Het ziet er ongeveer zo uit:
Art. nr. Naam Prijs Leverancier
33333 bla bla 1,00 bla bla
32234 bla bla 1,30 bla bla

Dankje.

Jeroen

Jouw voorbeeld is ook precies wat ik bedoel met lijststructuur (kolommen en regels)

Plak de regesl van de ene lijst onder de laatste regel van de andere lijst.
Doe dat in Excel 2010 en maak gebruik van de optie "Duplicaten"
Zou eigenlijk voldoende moeten zijn.

Oke, met die insteek had ik het nog niet bekeken. :)
Maar... is het niet zo met die optie "Duplicaten" dat je alleen dezelfde cellen er uit kan vissen? Of kan je ook hele regels in "Duplicaten" zien. Dus dat je de voorwaarde aangeeft dat hele regels duplicaat moeten zijn, en niet alleen de cellen?

dan moet je ALLE kolommen aanvinken in het scherm dat je gepresenteerd krijgt. De optie wist dan duplicaten alleen als alle cellen van een regel dezelfde inhoud hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan