2 extra speakers op logitech z 5500

Status
Niet open voor verdere reacties.

enslaver

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Berichten
11
Goede avond

ik ben pas verhuisd en heb me z 5500 meegenomen naar me nieuwe woning, nu heb ik alleen me boxen opgehangen in de woonkamer, maar heb een soort nis waar me pc staat, daar hangen dus geen boxen aan de muur en wil dit graag wel hebben als ik daar zit te gamen.

Kunnen jullie mij uitleggen of dit mogelijk is en zo ja hoe??

vroeger had ik namelijk 6 boxen gewoon aan me stereo hangen, maar denk niet meer dat dit zomaar kan of wel?

graag wil ik weten of dit wel kan want ben niet zo technisch aan gelegd

groetjes Christiaan
 
Ik snap niet helemaal wat je nou bedoelt. Je hebt een z5500 5.1 setje, en die wil je weer aan een stereo koppelen als luidsprekers voor die stereo?
 
nee ik heb gewoon een z5500 setje 5.1 nu wil ik van het zelfde merk zelfde boxen 2 extra aansluiten dus 2 boxen op rechts voor en 2 boxen op recht achter

omdat ik als ik achter pc zit 2 boxen achter een muurtje hangen en dus niet hoor
 
Laatst bewerkt:
Je kan die boxen dan toch ook net iets verhangen/verplaatsen? Of ben ik nou gewoon stom (ligt redelijk voor de hand, moet ik toegeven :p)?
 
ja maar als ik dan weer in de woonkamer zit hoor ik die boxen weer niet en steeds kabels verwisselen heb ik geen zin in (lui:rolleyes:)
 
Is een 3,5" jack splitter op de groene uitgang en gewoon een speakersetje erbij iets?
 
de boxen worden op me subwoofer angesloten zoals vroeger deboxen werden aangesloten op een stereo toren
 
Ik denk dat de optie van Lange Pier niet eens zo slecht is: anders krijg je ook vermogensverlies op je speakers die je parallel aansluit...
 
Het kan wel, maar dan benut je niet je versterker optimaal. Ik weet niet hoe vaak je op vol vermogen draait?
 
nooit woon in een flat met veel ouderen heel soms half uit maar meestal op kwart

maar omdat ik las dat subwoofer dat nie aankan enz daarom vroeg ik het
 
Het kán wel, maar dan moet je niet op vol vermogen gaan werken. Anders kan je versterker het niet aan. En aangezien je nooit op vol draait, en zelden op half, zou het moeten kunnen.
Want: alleen de stroom halveert in dat geval, de spanning blijft gelijk. Vol kan je dus niet meer aan, wel half vermogen.
 
De impedantie wordt gehaveerd en dan wordt de belasting voor de versterker miss te hoog en het volume kan door het delen op die speakers terug vallen, is de balans tussen die en de andere speakers weg.
 
ow en als ik hem dan weer zachter zet is er niks meer aan de hand ?
 
Misschien een zekeringetje? Of zou de versterker zo'n magnetische zekering hebben ingebouwd (auto-relais heet dat toch?)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan