• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 formules samenvoegen tot 1 formule (verticaal zoeken en tekst samenvoegen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zet deze formule eens in cel K2

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($E$2:$E$9999;I2)=0;"";"Klas "&VERT.ZOEKEN(Blad1!$I2;Blad1!$E$2:$F$4;2;0)&" ")&ALS(J2<>"";"("&J2&")";"")

De oplossing van Piet voldoet niet aan de vereiste dat, als een cel in kolom J leeg is, de resultaatcel ook leeg moet zijn (verwijder maar eens 1 van de 4 bovenste waarden in die kolom). Onderstaande formule (in te voeren in bv. M2 en naar beneden kopiëren) voldoet wel aan die voorwaarde. Omdat de inhoud van kolom J uit kolom A wordt overgenomen, wordt de bronkolom (A) gebruikt, maar dat is uiteraard te wijzigen indien gewenst.
Code:
=ALS(A2=0;"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(I2;Tabel2;2;0));"("&A2&")";"Klas "&VERT.ZOEKEN(I2;Tabel2;2;0)&" ("&A2&")"))

Tweety1 mag zeggen of mijn oplossing voldoet :)
Ik hoor het graag.

Bedankt voor het meedenkenken. Klopt wat je zegt. Ik was al aardig op weg geholpen met formule van Piet Bom

Mocht je toch kolom J in je formule willen gebruiken, dan kun je mijn formule in bericht #4 wijzigen als volgt:
Code:
=ALS(OF(A2=0;J2=0);"";ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(I2;Tabel2;2;0));"("&J2&")";"Klas "&VERT.ZOEKEN(I2;Tabel2;2;0)&" ("&J2&")"))
Deze formule doet dan hetzelfde, dus het hangt er maar vanaf waaraan je zelf de voorkeur geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan