2 Gb intern geheugen of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Deze week heb ik een nieuwe PC gekocht met wat ik dacht 2 Gb intern geheugen. Als ik naar verschillende plaatsen kijk zie ik 1,9 Gb of zoals in Everest 1920 MB staan. Ik was in de veronderstelling dat ik 2048 Mb intern geheugen heb. Heeft iemand daar een verklaring voor?
 
ja daar heb ik een verklaring voor

zoals je ziet mist er 64 mb. 64 mb is meestal de standaard voor een onboard videokaart.
dus als je een videokaart koopt krijg je je 64 mb weer terug
 
ja daar heb ik een verklaring voor

zoals je ziet mist er 64 mb. 64 mb is meestal de standaard voor een onboard videokaart.
dus als je een videokaart koopt krijg je je 64 mb weer terug

mee eens, alleen is het 128mb;)
 
Geld dit alleen voor onboard? want moet bijna wel:p

want ik heb wel gewoon videokaart..
bij mijs staat er gewoon 2048 mb,,
maar mijn videokaart heeft 256 mb ram geheugen,, en everest zegt 1008 mb,, toevallig mn ram frequentie van videokaart draait op 1008,,
mijn taak beheer zegt 50 procent memory use,, bij processen teld die er maar 250 ongeveer:p
dus die pakt het ook maar geeft die niet aan;)

maar ik denk dat dit idd van de onboard graphics chip is
 
er zijn ook losse videokaarten die intern geheugen gebruiken.
nvidea kaarten met turbocache.
 
er zijn ook losse videokaarten die intern geheugen gebruiken.
nvidea kaarten met turbocache.

Maar die hebben helemaal geen video geheugen:p die van mij heeft wel 256mb mischien is dit een combinatie
 
turbocache kaarten hebben wel degelijk eiegen geheigen, maar veel minder.
Een GeForce 6200 met TurboCache heeft relatief weinig geheugen onboard (16, 32 of 64 MB) en kan tot vier keer zoveel claimen van het systeemgeheugen
staat oa in deze (gedateerde) review

overigens lijk me biij marco282 een leesfout van everest
 
Laatst bewerkt:
Op mijn PC zit een VIA Chrome 9 video adapter met een geheugencapaciteit van 128 Mb. Verklaart dat het mindere interne geheugen?
 
Op mijn PC zit een VIA Chrome 9 video adapter met een geheugencapaciteit van 128 Mb. Verklaart dat het mindere interne geheugen?

Het klopt helemaal precies,, je miste 128 mb, en deze zegt 128 mb... ik denk dat dit je geheugen verlies is...

Mijn kaart heeft dan blijkbaar ook turbocache,, aangezien die 256 mb is en in totaal 1008 is:O
dus heeft 752mb van mn ram af:O

want mn memory bus staat op 1008mhz en mn geheugen is ook precies 1008 mb
najah het schijnt allemaal te kloppen :D

Vergeet je vraag niet op opgelost te zetten!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan