2 GB maximum .pst ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ooit heb ik eens gelezen dat 2gb de maximale grootte was voor het Outlookbestand. Ik zit nu zelf met een 3,2GB groot bestand en alles gaat nog goed tot nog toe. Is die 2GB (Outlook 2003), nog wel steeds de standaard border of maakt het niet meer uit?

microsoft beweerd inderdaad dat 2 GB het limiet is maar je ik hor van verrschillende mensen en lees ook in verschillende berichten dat soms 3 of meer word gebruikt.

Wij kregen laatst het verzoek van onze systeembeheerder om eens een beetje op te ruimen omdat de servers dreigen vol te lopen. Mailboxen met meer dan 10GB blijken allang geen uitzondering meer.
Meer dan 2GB moet dus makkelijk kunnen. Neemt niet weg dat het misschien verstandig is om toch eens een beetje de bezem erdoor te halen. Als je meer dan 2GB in je mailbox hebt zitten, kan daar vast wel een en ander uit weg, of gearchiveerd worden.

Ideetje...? Ik archiveer altijd mijn projecten na afloop in een (pst) export-bestandje. heb ik het niet meer voor het grijpen, maar dat hoeft ook niet. Mocht ik er ooit nog eens iets in moeten opzoeken, kan ik er altijd alsnog bij.

Madmuppet,

Je moet wel het onderscheid zien tussen mail op een server (kan vele malen groter zijn dan een .pst) en dus een .pst

Microsoft geeft aan dat het maximaal 2GB kan zijn maar in de praktijk kan de pst file groter zijn maar met een grotere kans dat de pst file corrupt raakt en niet meer te herstellen valt middels scanpst.

ja, maar dat blijft uiteindelijk toch een .pst bestand, nietwaar? Maakt dat verder nog verschil dan?

ja, maar dat blijft uiteindelijk toch een .pst bestand, nietwaar? Maakt dat verder nog verschil dan?

Nee, in een mailserver worden gegevens die je in Outlook hebt staan niet in één pst-bestand opgeslagen.
Die 2 Gb is inderdaad een limiet die Microsof als verantwoord opgeeft, zonder dat je de kans hebt dat dat PST-bestand niet meer te benaderen is, of - zoals m@rio aangeeft - nog te herstellen met Scanpst.exe.

Alle reden dus om dat pst-bestand eens drastisch op te schonen.

Meestal staan Postvak IN en Verzonden items vol met mails waar een bijlage aan 'hangt' .......

Ooit heb ik eens gelezen dat 2gb de maximale grootte was voor het Outlookbestand. Ik zit nu zelf met een 3,2GB groot bestand en alles gaat nog goed tot nog toe. Is die 2GB (Outlook 2003), nog wel steeds de standaard border of maakt het niet meer uit?

Kennelijk kan je daar wel overheen.
Stel je voor: als je Outlook start, wordt ook een bestand geladen dat meer dan 2 Gigabyte groot is!

Die grens wordt niet voor niets aangegeven. Heeft ook te maken met de capaciteiten van je computer: RAM en virtueel geheugen met name.
Maar ik adviseer je je gegevens in Outlook eens drastisch op te schonen.

De belangrijkste 'vervuilers' zijn 'Postvak IN' en 'Verzonden items', of submappen daaronder.
Daar zitten vaak mails in waar bijlagen aan gekoppeld zijn, zoals foto's en andere documenten.
Sorteer die mappen eens op grootte ....

Exporteer je pst-bestand eens en verwijder vervolgens alle inhoud van deze twee mappen; omdat je een export hebt gemaakt ben je de gegevens per saldo niet kwijt, dus kwaad kan het nooit.

Vraag: is Outlook niet erg traag bij het opstarten of in het gebruik?

Laatst bewerkt:
Vraag: is Outlook niet erg traag bij het opstarten of in het gebruik?

Nee valt best mee met een verbrande P4, 3,4 en 4gb intern. alleen sorteren opnaam of data duurt zeker 20 seconden. De grote jongens haal ik er trouwens standaard tussen uit, dus geen mail is groter dan 800kb.

Ik heb begrepen dat die 2Gb nog steeds de standaard is en zal 'm dus weer eens even wegzetten als back up. Dat doe ik eigenlijk standaard elk jaar alleen nu was ik eens doorgegaan en heb 11/2 jaar.

Vreemd dat deze vraag eigenlijk zoveel reactie opleverde en die andere 3 vragen 0,0.....:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan