2 gebruikers op 1 vista PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsbos

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Ik wil iets heel simpels: 2 gebruikers die op 1 PC werken en die allebei toegang hebben tot alle bestanden op de PC. De nieuwe account heeft echter zeer beperkt toegang tot de PC. Ik heb al een heleboel programma's voor die gebruiker opnieuw geinstalleerd, maar het lukt me niet om de folders te delen. Ik heb geen zin in dubbele files etc.

Wie heeft de gouden tip?

Programma's kun je zodanig installeren dat ze voor iedere gebruiker toegankelijk zijn. Data is voor iedere gebruiker met een administrator account toegankelijk .

Hoe ik dat zelf doe:

Open de verkenner.
Klik met de rechtermuisknop op de map Documenten van de 'eerste' gebruiker en kies in het snelmenu Eigenschappen
Nu tabblad 'Locatie' en vervolgens de knop 'Verplaatsen'
Kies de map 'Openbaar' als doel (maak hieronder eventueel eerst een extra map aan)

Standaard zullen alle bestanden van de 'eerste' gebruiker nu worden opgeslagen in deze map.

Doe nu hetzelfde voorde 'tweede' gebruiker.

Gebruikers met een administrator account hebben toegang tot alle mappen Documenten. Echt handig is dit niet. Er is een methode om bestanden uit een map in een andere map te tonen. Ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar.
Als iedereen toegang heeft tot alles dan waarom niet één account aanmaken?

Echt wat een baggersoftware is dit. Ik heb echt wel een beetje verstand van PC's, maar het is toch volslagen onzin dat ik niet binnen 2 minuten met 2 gebruikers op een PC kan werken?? De reden dat ik het wilde was omdat mijn vriendin en ik allebei met Google Chrome werken (en niet naar FF willen) en er moe van werden om de hele tijd van account te switchen bij facebook, google en en Last.fm. Tegelijkertijd wilden we wel bij de afbeeldingen, doc's etc. komen en ze niet dubbel op de PC zetten met alle synchronisatie issues vandien.

Ik ben nu 3 uur verder heb een heleboel software 2 keer op mijn PC geinstalleerd (omdat de andere gebruiker er niet bij kon) en kan nog steeds niet de documenten op de nieuwe account zien. aargh. Ik !#$@%#$^*er die extra gebruiker er wel af en ga gewoon heel debiel elke keer mijn vriendin uitloggen als ik mijn RSS feeds wil lezen (en ja, ik heb autocomplete aanstaan).

sorry hoor, het is jullie schuld niet, maar ik ben gewoon redelijk klaar met die prutssoftware van MickeySoft. Goed, nu even buiten afkoelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan