• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 gegevens veranderen/toevoegen in een excel kolom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dereditor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2016
Berichten
3
Beste,

Ik heb een bestaand excel bestand met daarin verschillende kolommen die gevuld zijn met informatie.
Een van die kolommen bevat een nummer dat is verdeeld door punten echter is dit niet juist (zie voorbeeld hieronder):

- accc.8e2d.a7e2

Wat er eigenlijk anders zou moeten zijn is dat ik de punten kan vervangen voor dubbele punt en er nog dubbele punten aan kan toevoegen.
(zie voorbeeld wat eigenlijk het eindresultaat zou moeten zijn):

- AA:CC:8E:2D:A7:E2

Hoe kan ik dit eenvoudig kunnen aanpakken?

alvast bedankt voor de moeite.
 
Hoe kan ik dit eenvoudig kunnen aanpakken?

Ik denk door je toetsenbord te gebruiken.
 
Cel A1: accc.8e2d.a7e2

Cel B1:
Code:
=SUBSTITUTE(A1;".";"")
Cel C1
Code:
=UPPER(MID(B1;1;2)&":"&MID(B1;3;2)&":"&MID(B1;5;2)&":"&MID(B1;7;2)&":"&MID(B1;9;2)&":"&MID(B1;9;2))
probeer het hier maar mee
 
Of deze:
Code:
=HOOFDLETTERS(SUBSTITUEREN(A1;".";":"))
 
Of zonder hulpcel:
Code:
=SUBSTITUEREN(HOOFDLETTERS(LINKS(A1;2)&"."&DEEL(A1;3;5)&"."&DEEL(A1;8;5)&"."&RECHTS(A1;2));".";":")
 
Beste Popipipo,

jou manier werkt als een zonnetje! bedankt voor de snelle reactie!.
ik kan weer verder...

Groet,

Ad
 
@rebmog
Goed gezien!!

Ja foutje had ik al gevonden:

=UPPER(MID(B1;1;2)&":"&MID(B1;3;2)&":"&MID(B1;5;2)&":"&MID(B1;7;2)&":"&MID(B1;9;2)&":"&MID(B1;9;2))

je bedoeld neem ik aan de 9 in de formule die een 11 moet zijn in de regel achteraan.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan