2 geluidskaarten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

elpunto

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
goedeavond allemaal,

hallo, ik heb even een vraagje...

ik heb sinds kort een 2e computertje. nu had ik in mn andere altijd 2 geluidskaarten. die gebruikte ik voor bpm studio. (mix programma)

nu wil ik dat in deze pc weer... dit lukt me dus niet. de ene is on-board, de ander PCI. op t moment dat de pci niet in mn pc zit werkt de on-board gewoon. zet ik nu de pci kaart erin dan schakelt de on-board uit.

wat kan ik hieraan doen?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ja je zal toch je onboard uit moeten schakelen ,de meeste pc's kunnen niet met 2 kaarten over weg namelijk

:-(

dan heb ik wel een probleempje denk ik... mn pci sloten zitten namelijk al vol. :-(

niemand nog een tip?

Je zult er mee moeten leven denk ik.
Dat die vorige pc kon omgaan met twee geluidskaarten is opzich uniek.
Ik heb er trouwens op dit forum wel eens eerder van gehoort (twee kaarten in één pc) maar je kunt er in principe van uit gaan dat de gemiddelde pc niet goed functioneert met twee geluidskaarten.

Weet de oplossing niet, maar wil alleen even melden dat mijn PC prima werkt met twee geluidskaarten, eentje onboard (gebruik voor Skype/headset) en de PCI kaart voor normaal geluid van Windows/games etc etc.

Caspar107 zei:
Weet de oplossing niet, maar wil alleen even melden dat mijn PC prima werkt met twee geluidskaarten, eentje onboard (gebruik voor Skype/headset) en de PCI kaart voor normaal geluid van Windows/games etc etc.
Heb je soms in het Bios de onboard geluidskaart instelling niet op "Auto" staan? Bij de meeste staat het op "Auto" waardoor deze uitgeschakeld wordt, als er een PCI geluidskaart ingeplaatst is.

Instelling Auto is bij mij niet aanwezig, kan hem alleen enablen of disablen, zal wel komen omdat het nog een oudje is (K7S5A Pro)

???

enable of disable van de geluidskaart kan niet in mijn bios. wel kan ik de irq's veranderen... iemand raad???

eeehm, t is een compaq, dit staat op de sticker.

exd/p866/10c/6/128n nl_2
compaq serial no.8118fr4z0bc7

kan je hier wat mee?

nope

nee, staat er helaas niet bij.

ik zal we es testen of ik wel iets kan met 2pci geluidskaarten. heb er nog wel 1 liggen. dan moet mn tv kaart er maar ff uit. t is niet anders.

ik ben bang dat t met die on-board rommel niet gaat lukken.

bedankt tot zover!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan