• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 getallen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kohltje

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Berichten
45
Hallo,

ik heb uit een sql query 2 gegevens in 1 tabel staan en wil deze optellen.
Alle 2 de gegevens voor en achter het + teken zijn minuten en wil deze optellen.
Nu weet ik niet hoe ik dit doe in 1 kolom?
Als ik een = teken voor de som zet telt hij ze op maar dit kan niet de bedoeling zijn bij 13500 records? Zie bijlage.

Iemand een idee? BEDANK!
 

Bijlagen

  • Helpmij.xls
    33,5 KB · Weergaven: 15
Wat dacht je van
Code:
=LINKS(A2;VIND.SPEC("+";A2)-1)+RECHTS(A2;LENGTE(A2)-VIND.SPEC("+";A2)+1)
 
je kunt tekst naar kolommen uitvoeren en splitsen op '+' vervolgens in kolom C een formule maken =A+B en die naar beneden trekken. Is de meest eenvoudige en snelle oplossing, maar bruikbaarheid is een beetje afhankelijk van wat je verder met de data wil doen
 
Ik zou de "tekst naar kolommen" functie gebruiken > formule toepassen > vulgreep toepassen over 13500 records > eventueel weer functie "samenvoegen". Misschien dat de Giga/Mega/Super seniors een andere oplossing hebben, maar ik zou het zo doen...

Succes!

*aanpassing*: Wat zijn ze ook snel he die gasten hahaha!
 
Laatst bewerkt:
Of gebruik een genaamde formule (in dit voorbeeld "eval", zie lijst met gedefinieerde namen via ctrl+F3)
 

Bijlagen

  • Helpmij.xls
    48,5 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan