• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 grafieken maken met 3 variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Hallo forumleden,

Ik heb bijgevoegd een excelbestand wat mijn probleem beschrijft !!!

Ik wil graag automatisch (macro/vba) 2 grafieken laten maken, eentje voor het type "strands" en eentje voor het type "seeds", waarbij op de x-as de TRAK staat en op de y-as het volume.

De data wordt via een ander werkblad automatisch bijgevoegd, en qua type gebeurt dit in random volgorde, dus van te voren niet te voorspellen.
Zelf denk ik dat er dus iets van een sorteerproces o.i.d zal moeten plaatsvinden, maar hoe precies, geen idee......

Ik zou natuurlijk 2 werkbladen (seeds en strands) kunnen aanmaken maar hoe programmeer ik dan in het eerste werkblad dat de juiste gegevens op het juiste werkblad terecht komen...?? Iets met If....Then....????

Wie kan me helpen ??

Alvast bedankt,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Via hulpkolommen kun je de gegevens splitsen in Seeds en Strands, maak vervolgens twee grafieken van de gesplitste gegevens.

Bijlagen

hallo wher,

thx, dat helpt idd. Zelf was ik nooit op dergelijke formules gekomen.
Maar k heb nu een nieuwe vraag:

Ik heb de formules, zoals door jou aangeleverd gekopieerd naar andere cellen, zodat ik het bereik groter kan maken van de grafieken.
Nu wil ik graag een spreidingsplot maken met x-as = TRAK en Y-as = volume.
Zolang als ik de ingevoerde gegevens aangeef als bereik gaat het goed, maar eigenlijk wil ik niet elke keer het bereik moeten aanpassen en gelijk tot rij 500 het bereik selecteren.
Als ik dat nu selecteer, met ook de lege cellen, dan verandert de x-as in 0-4 bereik.......

Weet je ook hiervoor een oplossing ???

Ik ben je nu al heel dankbaar......

Precies wat ik bedoelde. Heel erg bedankt.
dynamisch genaamde bereiken, weer wat geleerd vandaag.....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan