2 harde schijf staat 'opeens' ingesteld als Fat32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je iets specifieker uitleggen wat je bedoeld. Het is nog niet allemaal gesneden koek voor mij ;) haha

Je bedoeld dat ik moet opstarten vanaf m'n windows cd en dan in de herstelmodus ofzo? Ik heb nog nog nooit die herstel console gebruikt omdat ik niet wist of ik daarmee de boel zou wegschrijven ofzo.

Is dit niets om te proberen

http://www.planet.nl/planet/show/id=988448/sc=e26450

Find Lost Data
Deze optie gebruikt u wanneer uw systeem is gecrasht of als u een harddisk per ongeluk hebt geformatteerd. In de map ‘Lost’ zullen alle bestanden worden weergegeven waarna ze net zoals bij Recover Deleted Files gewoon weer kunnen worden bewaard.

Find Lost Drive
Na een crash blijkt dat u een harddisk mist? In dat geval biedt de optie Find Lost Drive soelaas. PC Inspector File Recovery is in staat om in veel gevallen de harddisk alsnog te vinden en zal deze van voor naar achteren scannen op bestanden. Dit proces kan echter - afhankelijk van de omvang van de schijf - een flinke tijd in beslag nemen.
Ontbrekende harddisks kunnen worden opgespoord, de inhoud ervan kan worden gescand en gevonden bestanden kunnen naar een goed functionerende schijf worden teruggezet.

En is tevens gratis Anders weet ik het ook niet sterkte :thumb:

Ik heb nog even met de herstelmodule van xp gespeeld, en nu is m'n schijf omgezet naar FAT! Niet echt wat ik wilde, maar kreeg ook geen keuze. Nu is ie wel toegankelijk geworden en opeens maar 10mb ofzo. En helemaal leeg.

Nu heb ik dus in dos de convert truc willen gebruiken en geeft ie aan dat er de benodigde clusters zijn beschadigd en er nog zwervende ketens zijn.
Nu wordt er gevraagd of ik die verloren ketens wil omzetten in bestanden. Wat gebeurt er als ik dat goedkeur?

Of kan ik ditzelfde bijvoorbeeld nu ook eerst met testDisk doen.

Volgens mij zijn we verdwaald, het enige wat had hoeven gebeuren was het omzetten van de vlag van fat32 naar ntfs, wat er nu allemaal mee gebeurt is weet ik nu ook niet meer, het wordt vager en vager.

Maar de reden dat die partitie van ntfs naar fet32 was veranderd heeft denkelijk toch een andere reden gehad, dan wat ik dacht.

Zo'n akkefietje heb ik ooit bij iemand zo gerepareerd, met TestDisk dus.

Ik ben nu ook de weg kwijt, en je zou het idd kunnen proberen om met een recovery tool de bestanden te redden.

Het vervelende is dat de partitie als fat32 wordt gezien, terwijl de indeling ntfs is, vandaar die melding bij convert, probeer het nog een keer met TestDisk, anders wordt bovenstaande nog de enige oplossing.

Bedankt in ieder geval voor zover. Ik heb inmiddels ook hulp ingeroepen van een vriend die hopelijk kan helpen. Ik blijf er nu maar ff van af.

Als het opgelost is, sluit ik de boel hier. Maar dat zie je vanzelf :)

Thnx he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan