2 harde schijven, Winxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

denseven

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
16
ik heb 2 harde schijven waarvan 1 maxtor (80gb) en 1 western digital. nou heb ik op de western digital windows xp gezet , nou heb ik dus iets fouts gedaan , ik heb ook een kopie neergezet op de (80gb) schijf. hoe haal ik winxp van de schijf af zodat ik er gewoon 1 op 1 van die schijven heb staan. Fdisk werkte niet (duh) wat is een aanrader?
 
Geplaatst door bruno-01
formateren ???
Ja idd , maar met wat voor een programma , want Fdisk zou moeten werken maja... ondersteunt tegenwoordig alleen nog maar maximale grote van 30 gb (schijnbaar) , dus wat is een slimmer dos boot iets ? :p
 
Partition Magic misschien een oplossing voor je?

Mvg Patrick
 
dus als ik goed begrijp heb je gewoon een dualboot gemaakt

opstarten vanaf western digital en proberen vanaf windows andere partitie te formateren
 
Schijfbeheer bij computerbeheer?
 
formatteren doe je niet met fdisk;)
dat doe je door:
een opstart diskette te maken bijv van www.bootdisk.com/bootdisk.htm wel de 98 versie:)
dan typ je als jij bijvoorbeeld de d schijf wilt formatteren
''format d:'' of bijv. format c:

fdisk is voor partities



Pim
 
@rhcp,
Als de schijf als NTFS geformateerd is, kom je met jou manier niet ver.
Dit wordt niet herkend in Dos.
Dan zul je toch met Fdisk eerst de "Non-Dos" partities moeten verwijderen.
 
Misschien een beetje omslachtig , maar gaat wel.
Doe alleen de Hd waar het af moet aansluiten als master en opstarten vanaf cdrom (eerst even van af cdrom opstarten in stellen)met je XP schijf.
Je kan dan kiezen, verwijder de partitie ,en laat daarna op de verwijderde partitie XP formateren Zodra Xp klaar is met formateren schakel je computer uit.
En sluit alles weer aan zoals je het hebben wil, en je kan weer opstarten.
 
Geplaatst door BANDIT123
Misschien een beetje omslachtig , maar gaat wel.
Doe alleen de Hd waar het af moet aansluiten als master en opstarten vanaf cdrom (eerst even van af cdrom opstarten in stellen)met je XP schijf.
Je kan dan kiezen, verwijder de partitie ,en laat daarna op de verwijderde partitie XP formateren Zodra Xp klaar is met formateren schakel je computer uit.
En sluit alles weer aan zoals je het hebben wil, en je kan weer opstarten.
Ok ik zal dit eens gaan proberen , bedankt! (allemaal)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan