2 harde schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Berichten
928
Hey,

ik heb een computer met een soort van 2 in 1 harde schijf van 250 GB (100 GB op C en 150 GB op D)
nou gebruik ik alleen C, waar windows XP op staat en wat games, etc.
mijn computer doet er ongeveer 4 minuten over om op te starten.
toen hoorde ik laatst van iemand dat je alleen windows XP op de 1e harde schijf moet zetten, en de andere bestanden op 2e harde schijf.

nu wilde ik weten of dit waar is, en zo ja; Welke bestanden moet ik NIETverplaatsen naar station D.
kan ik gewoon mijn hele program files verplaatsen, zodat hij hem wel nog steeds via Start herkend?

verder (als jullie er iets mee kunnen) bevat mijn systeem:
Intel pentium 4 524 3,06 Ghz.
1024 GB DDR2.
(videokaart etc lijkt me niet nodig)

Alvast bedankt,,

~MaartehhM
 
Ja, het is handig en veilig om een 2e partitie te gebruiken voor data en programma;s.
Mocht er dan wat zijn, kan je de 1e partitie ( C met Windows ) bijv. formatteren en ben je niet je andere dingen kwijt.

Maar je kan niet zomaar de map Program Files gaan verplaatsen.
Zaken in het register enz. zullen dan vervelend gaan doen.

Een voorbeeld:
Je wilt Mijn Documenten naar D verplaatsen:
Rechtsklik op Mijn Documenten --> tabblad Doel --> daar kan je het doel veranderen in bijv. D:\Mijn Documenten en dan een OK'tje.
Dit kan je ook doen voor bijv. Outlook Express enz.
 
Ok,

maar ik heb een hoop games staan en programma's die ik ook daarnaartoe wil verplaatsen.
moet ik dan met elke map hetzelfde doen (doel, D:/ en dan de map)?

Ik wil ze namelijk wel nog steeds Via start bereiken.
 
Ja, want in het register enz. staat nog de verwijzing naar C:\Program Files\ en als je er D:\Program Files van gaat maken, ga je heel veel problemen krijgen.
 
Oke, dankjullie wel:thumb:
ik zet de vraag op ''opgelost''.

dan ga ik maar is beginnen!
 
tja, als je alles gaat verslepen dan zal er bij elke keer dat je het programma opstart gevraagd worden naar waar dat programma dan staat en dan moet je dat zelf aan gaan geven, tenminste bij sommige programma's :confused:
 
Ja.
Het is ook goed om het programma gewoon lekker opnieuw installeren.
Weet je zeker dat je geen problemem krijgt.
 
ach, ik heb zo'n 80 GB aan games op mijn pc staan,

goeie opruiming :D
 
Zeker een goede opruiming, kan je nog een keer goed kijken wat je nou echt nodig hebt en niet.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan