2 HDD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Boulie

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Berichten
88
Hallo allemaal,

Ik heb dit probleem:

Ik heb een Maxtor 80 GB en een Maxtor 250 GB.
Die van 250GB heb ik net nieuw en gelijk windows xp opgegooid.
Maar op die van 80 zit ook XP maar al mijn muziek (60GB) staat precies op dezelfde partitie.
Wat ik wil is mijn muziek van die 80 kopieren naar die van 250 maar als ik hem erin doe (die van 250 is master en zit in de eerste poort) dan zegt hij dat die van 80 niet beschikbaar is en dat ik hem moet formateren!
Maar dat wil ik helemaal niet want al mijn muziek en programma's staan erop.
Wie weet hoe ik mij muziek kan kopieren van die 80 naar die 250 ?

Toen vond ik dit als antwoord dit:

Beetje werk, maar je kunt de 80 GB weer als primaire schijf instellen, daarvan opstarten, en dan de tweede schijf in partities hakken. Dan dump je al je data op de tweede (of hogere) partitie van die 250 GB schijf, draai je de twee weer om en installeer je, indien nodig, WinXP weer op de eerste partitie van die schijf. Daarna kun je de 80 GB schijf gewoon recyclen.
---
Vervolgens heb ik dit gedaan en toen en kwam al mijn muziek goed terecht, maar nu heb ik dit volgende probleem:

Maar als ik nu die 80 GB eruit haal en dan via de cd-rom van xp weer op te starten zegtie dat hett een dynamische schijf is en xp er niet op kan.
Vervolgens start ik hem op via die 80 GB schijf en converter die naar dynamisch om dan vervolgens die van 250 als standaard in te schakelen maar dat gaat niet.
Ik kan CONVERTEREN NAAR STANDAARD SCHIJF niet aanklikken terwijl ze wel nu allebei op dynamische schijf staan.
Hoe kan dit? en hoe kan ik die van 250 GB naar standaard schijf instellen zodat xp er kan wordem opgezet van heb nu 2 partities daar gemaakt voor muziek en data en voor xp.
Maar ik wil natuurlijk al mijn muziek behouden etc.
 
Wat een gehannes.
Eigenlijk had je de tweede schijf eerst kunnen plaatsen, terwijl je oude nog gewoon je systeemschijf is.
Nadat die nieuwe is geplaatst kan je met behulp van de XP-cd op de nieuwe een aantal partities aanmaken.
Wanneer dat klaar is, formatteer je de partitie waarop de muziek moet komen en kopieer je die van je oude naar je nieuwe.

Hierna kan je op de 'eerste' partitie van je nieuwe windows installeren (door weer te herstarten met de Win CD erin)
En tenslotte op de oude (weer na een herstart) de partitie te verwijderen en te herformatteren.

Wellicht dat je dit alsnog moet doen .....

Sterkte .... ;)
 
Wat een gehannes.
Eigenlijk had je de tweede schijf eerst kunnen plaatsen, terwijl je oude nog gewoon je systeemschijf is.
Nadat die nieuwe is geplaatst kan je met behulp van de XP-cd op de nieuwe een aantal partities aanmaken.
Wanneer dat klaar is, formatteer je de partitie waarop de muziek moet komen en kopieer je die van je oude naar je nieuwe.

Hierna kan je op de 'eerste' partitie van je nieuwe windows installeren (door weer te herstarten met de Win CD erin)
En tenslotte op de oude (weer na een herstart) de partitie te verwijderen en te herformatteren.

Wellicht dat je dit alsnog moet doen .....

Sterkte .... ;)

Oke thanks,

Maar ik kan dus niet die nieuwe een standaard schijf maken.
Ik heb nu 2 partities op die nieuwe staan waaronder 1 vol staat met muziek en data etc. en de andere nog leeg is bestemd voor xp.
Dus ik kan niet nu op die lege partitie xp installeren?
 
Ik heb nu die 250 weer aangesloten.
En op die 80 Gb heb ik opnieuwe windows geinstalleerd wegens grote fout.
Maar nu , herkerntie die van 250 niet meer!!!!:eek:
Hij is wel geinstalleerd maar er staan geen partities toegewezen!!
Dat betekent dus dat 77 GB aan muziek en 23 GB aan data ben kwijtgraakt!!
Wat meot ik nu doen om die terug te krijgen???
 
Hoi,

Na opstarten naar configuratiescherm:
> Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.

W.s. 'zie' je ze hier wel, maar moet je ze actief maken, danwel een schijfletter toewijzen.
 
Hoi,

Na opstarten naar configuratiescherm:
> Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.

W.s. 'zie' je ze hier wel, maar moet je ze actief maken, danwel een schijfletter toewijzen.

Neen ik zie ze niet.
Er staat Niet Toegewezen.
Dus heb ik nu gwoon in gehele partitie gemaakt.
Hoe meot ik nou alles terugkrijgen?
 
Met TestDisk kun je meestal wel weer de boel herstellen, indien de partities niet zijn overschreven, lees wel goed de gebruiksaanwijzing, het is een nogal spartaans progje, heb er wel de afgelopen dagen diverse harde schijven er weer toegankelijk mee gemaakt.
 
Met TestDisk kun je meestal wel weer de boel herstellen, indien de partities niet zijn overschreven, lees wel goed de gebruiksaanwijzing, het is een nogal spartaans progje, heb er wel de afgelopen dagen diverse harde schijven er weer toegankelijk mee gemaakt.

Thanks, maar neen het helpt niet.
Wie weet wat ik hieraan moet doen?
 
Je kunt proberen met dit progje, de files eraf te krijgen.

Als TestDik geen partities meer vind, en het bovenstaande progje geen files, tja, dan wordt het wel heel moeilijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan