2 ide HD op pci ,ide controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
:o Ik ben in bezit van een asus m2n-sli deluxe mb.Daar zit op 1 ide uitgang die gebruikt word door de 1 dvd brander en 1dvd speler.Ik gebruik 1 sata aansluiting voor mijn hd waar windows opstaat.De vraag is ;Ik heb nog 2 ide schijven liggen die ik wil laten draaien met een pci ,ide controller.Windows ziet de 2 schijven niet.Waar moet ik zijn in het bios,om de schijven mee te laten doen?De schijven heb ik als goed getest op een andere comp.:o

In de bios hoef je niets te doen, wel de drivers in windows eerst laden, alleen als je ervan op wilt starten dien je dat in de bios aan te geven.

lijk me eerst dat je ze moet instellen bij de de controller.
vandaar uit windows starten weer en dan schijfbeheer.
als je toch een driver nodig heb zal je die eerst moeten gebuiken,
als de de controller geen plug en play ondersteund.

Bij mijn oude op xp lopende comp,hoefde ik niets te doen.Daarom denk ik dat ik in de bios moet zijn.:evil:

Zoek ze.:)

Een PCI kaart werkt niet zonder drivers, hoor.:confused:
Je hebt er toch niet voor niets een cd'tje bijgekregen!

:shocked: Nee ,nooit gehad.Heb hem 2 jaar geleden 2de hands gekocht.Aangesloten op mijn oude asrock 754 bordje en windows xp en werkte perfect.Nu heb ik in eens problemen.Werk nu wel met vista ultimate.Het is een kaartje die zit op slot pci 2 met daarop 2 ide uitgangen.Hardwarematig werkt ie wel in apparaten beheer.:confused:

De 2 ide schijven komen zo uit mijn oude systeem met daaarop ook vista.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat staat er dan in apparaatbeheer?

En wat staat er op de chip die op dat kaartje zit, merk en type en/of nummers, zoals Silicon Image, Promise, Adaptec o.i.d.

Maare, nogmaals, PCI IDE kaarten werken niet zonder de drivers ervan.

:( In apparaatbeheer werkt hij correct.Geeft aan;Locatie pci bus 0,apparaat4,functie 0 EN .ide/ata/atapi-controllers.Stuurprogramma bijwerken maar kan geen nieuwere drivers vinden.:(

Laatst bewerkt:
alleen 8768 since 1987 en aan de achterkant op streepjescode ccc 000002085 en op de print zelf pcb-006481-000 rev b. In apparaat beheer staat ie als correct werkend?:shocked:

Sorry daar kan niemand wat mee, overigens heb ik nooit een chip gezien zonder merk, vaak is die alleen door stijklicht te zien, of weer andere door fel licht.

op de chip staat A Amic,a276308A-70, 0026G B5b10 :(

Sorry, maar met deze info kom uit op een Trident video kaart.:confused:

Misschien handiger om er eentje in een PC winkel op te halen, die dingen kosten geen drol.

Jawel heb je gelijk in,maar ik vraag me af,dat in mijn oude systeem het wel deed en nu niet meer.Kom het door vista??Ik wil toch van ide af en heb een externe behuizing usb besteld zodat ik toch informatie eraf kan halen.Vreemde zaak.Ik denk toch dat mijn bios settings niet goed staan.Ik blijf het proberen,en als ik het gevonden heb laat ik het je ff weten.Bedankt:thumb: :thumb:

Ik heb inmiddels een externe usb behuizing gekocht,die werkt perfect,Ik denk nog steeds dat er in mijn bios iets niet goed staat.De vraag is bij deze opgelost,maar als iemand nog iets weet hoor ik het graag.MVG rogier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan