2 in 1 dvd cd rom drive werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter inti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

inti

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
weet iemand wat het probleem kan zijn als mijn 2 in 1 drive geen cd rom wil lezen. ik hoor hem wel draaien, maar hierna stopt het en geeft de pc aan dat er niets is gevonden en de "D: " is leeg?

ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!
groetjes inti

Welkom bij Helpmij.nl

Als je hem in een andere lezer steekt zie je dan wel wat?

kan niet, want het is een 2-in-1 driver. heb er dus maar 1 van.

ik bedoelde eigenlijk bij iemand anders :o Of heb je al een andere cdrom geprobeerd? Of die het ook niet doet?

ja ik heb hem bij iemand anders geprobeerd en daar doet hij het gewoon. een dvd of game werkt wel gewoon!

en andere cd roms werken bij mij ook niet
, dus daar ligt het niet aan.

Dus ligt het aan je speler. Probeer het eens om hem te verwijderen in aparaatbeheer en dan opnieuw te installeren?

Kan ik hem opnieuw installeren als ik geen software ervan heb. Het zat namelijk al in mijn systeemkast van Dell!

Als je weet wat voor een speler er in zit kun je de drivers downloaden. Of gewoon verwijderen afsluiten en weer opstarten vaak herkent Windows zelf de speler en installeert hem dan.:)

Hallo

Je vermeld geen merk/type of ouderdom van de betrokken drive ....

Maar ... meestal beschikken dergelijke drives over een dubbele leesoptiek .

1 voor c.d.'s (tamelijk groot ) (rode laser)

1 voor d.v.d.'s (veel kleiner) (meestal blauw )

Of ... de c.d. leesoptiek is vervuild en dient gereinigd te worden , of is defekt ... en dan is het bye/bye .

Peter

nou hij doet het nog steeds niet, nadat ik hem opnieuw heb geinstaleerd! en peter ik geen idee waar je het over hebt?! moet ik dan de systeemkast openmaken om hem schoon te maken! dat wordt leuk haha. Ik zal kijken of dat mij lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan