2 keer windows xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter dex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
hai hulptroepen

er stond windows xp nl op me pc ik kreeg internet niet aan de gang .
heb toen xp opnieuw geinstalleerd en nu heb ik als ik op start z'n schermpje en dan kan ik kiezen uit 2 versies van windows xp.
maar nu wil ik een versie weghebben hoe krijg ik dat voor elkaar????????????

alvast bedankt

Grtz Dex

Staat de 2e instal op een andere partitie. Zo ja, dan zou je die moeten verwijderen. Zo niet ga dan naar het icoon, Deze computer klik rechts en kies eigenschappen.
Kies de tab Geavanceerd en ga naar "Opstart en Herstelinstellingen" kies daar de tab Instellingen. Haal het vinkje weg bij: Lijst met besturingssystemen weergeven.

Laatst bewerkt:
Met bovenstaande zorg je er alleen maar voor dat het bootmenu niet meer komt tijdens de start. In werkelijkheid blijft de map waarin de extra Windows staat nog gewoon op de schijf staan. De oorspronkelijke map heet WINDOWS, een tweede installatie geeft vaak de naam WINDOWS.0 maar die kun je vaak zelf ook een naam geven. Als je de oorspronkelijke installatie wilt verwijderen kun je die map WINDOWS verwijderen. Als je dat in de goede Windows doet kun je die andere map ook helemaal niet verwijderen, want dat laat Windows niet toe. Gewoon proberen, dan kom je er wel achter welke de juiste map is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan