2 keuzerondjes op mekaar afstemmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenSturm

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2012
Berichten
197
hallo,

ik heb 2 keuzerondjes nu wil ik als de 1e ja is de 2e nee

als de eerste geselecteerd word en daarna de 2e dan moet die eerste weer gedeselecteert worden en die 2e geselecteerd en dan moet het in het tabel uitkomen als 1e ja en 2e nee...


hoe de ik dat ??
 
Vermoedelijk heb je geen groepsvak gemaakt, want dan gebeurt dat vanzelf.
 
ja nu doet hij het wel ...
maar als ik nu er 1 selecteer doet hij het maar als ik later weer di andere doet doet hij het niet....
wat kan dat wezen?
 
ikk heb 2 vakjes 1 voor ja en een voor nee ,
standaardwaarde= ja.
als ik dan mijn formulier open dan staaat hij standaard op ja "dat moet zo"
maar als ik hem dan op nee wil zetten werkt hij niet. hij selecteerd nee niet en hij zet hem ook niet in de tabel.
 
Dus de conclusie is dat hij helemaal niks doet; door de standaardwaarde lijkt het alsof hij werkt, maar zou je geen standaardwaarde hebben dan doet Ja het denk ik ook niet?
 
klopt ik heb net de standaard waarde eruit gegooid en dan doet hij niet maar als ik standaaard waarde ja zet zet hij in de tabel wel ja maar als ik hem dan weg haal word het leeg..
 
Maar dat is dus geen oplossing, want hij doet het niet. Een opties die je niet kunt veranderen zijn natuurlijk geen opties. Hoe heb je 'm gemaakt?
 
gewoon een groepsvak maken en dan kom je in die wizard terecht en die gevolgd en dan gelijk vraagt ie in welk veld je het wil opslaan en dan doe ik gewoon het veld waar ik hem in wil hebben
 
Lijkt allemaal normale procedure te zijn. Is de rest van het formulier wel te bewerken?
 
het werkt al
ik had in mijn tabel een ja/nee functie van gemaakt daaarom werkte hij niet sorry voor het ongemak
 
aleen geeft hij nu nog aan in het tabel -1 en 0 i.p.v. ja en nee hoe kan ik dit verhelpen
 
Blijkbaar staat je veld nog op Ja/Nee; als je er een numeriek veld van maakt van gegevenstype Byte, kun je getallen tussen 0-255 opslaan. Dus ook 1 en 2.
 
aleen geeft hij nu nog aan in het tabel -1 en 0 i.p.v. ja en nee hoe kan ik dit verhelpen
 
Vermoedelijk nog oude waarden van toen je de velden verkeerd had staan. Ik zou dat met een bijwerkquery aanpassen.
 
hoe kan dat dan ik heb daarna nog een keer die keuzelist verwijderd en er een nieuwe ingezet maar hij zet er -1 en 0 in maar kan dat niet met een validatieregel o.i.d. ???
 
Je hebt 'm vermoedelijk aan hetzelfde veld gekoppeld; ik denk dat daar de veldinstellingen nog niet goed staan.
 
ik heb het groepsvak gekopeld aan een tabel met daarin een veld waar hij de waarde opslaat als text.
maar hij geeft 0 en -1 aan :s
 
Maak eens een nieuw numeriek veld aan, en kijk dan eens of dat wel goed gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan