• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 Kleine Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Ik heb een engelse versie van Excel.
En ik heb een lijst met allemaal namen en datums wanneer ze jarig zijn.
Nu geef ik bij een persoon in dat hij op 05/12/09 jarig is daarmee bedoel ik dus 5 december 2009.
Excel veranderd dit dan in 12/05/09.
Als ik 27/12/09 doe dan veranderd hij niet in 12/27/09 dus hij doet dit alleen bij getallen van 1 tot en met 12.
De celeigenschappen staan op datum en vervolgens op Dutch(Nederland). Via celeigenschappen is dus alles goed ingesteld.
Ik heb dit alleen op 1 computer.

Verder heb ik ook bij adresgegevens een dikke balk. Het gehele adres staat in 1 tabel.
Is er een mogelijkheid om als ik de persoon zijn straatnaam heb ingegeven dat ik gewoon op enter duw ofzoiets en dat ik dan de regel eronder kom en zijn postcode kan ingeven.
Nu moet ik dit met spaties doen om op de 2de regel te komen in een tabel.

Mijn dank is groot1

sparerib, Het tonen van de datum wordt geregeld door Windows zelf. Dus kijk even in je Regional Settings (land instellingen), daar staat het verkeerd.

Zie nu pas je 2e probleempje. Ik gok dus dat je wilt zeggen dat 1 compleet adres in slechts 1 cel staat? Da's onhandig! Ik zou er dus voor kiezen om dat zo snel mogelijk om te zetten naar eigen kolommen. Dus naam, adres, woonplaats enz... ZO bouw je een database op. NIet door alles in 1 cel te proppen. Het 'overgaan' naar een volgende regel in dezelfde cel doe je trouwens niet met spaties maar met Alt + Enter.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bijgaand een voorbeeld-adressenlijst zoals je die op zou moeten stellen.
En die ook te gebruiken is voor mailmerge met Word ... vandaar het tweede veld 'tussnv' om makkelijk te kunnen gebruiken bij een aanhef (eerste letter van het tussenvoegsel in hoofdletter. P.e.: Geachte heer Van der Pijl
Ik weet dat je dat ook kan oplossen met samenvoegcode, maar dit werkt eenvoudiger en is een eenmalige actie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geen bijlage!
En toch bedankt voor de info.
Misschien inderdaad handiger om alles apart te doen!
Bedankt!

Ik heb een engelse versie van Excel.
En ik heb een lijst met allemaal namen en datums wanneer ze jarig zijn.
Nu geef ik bij een persoon in dat hij op 05/12/09 jarig is daarmee bedoel ik dus 5 december 2009.
Excel veranderd dit dan in 12/05/09.
Als ik 27/12/09 doe dan veranderd hij niet in 12/27/09 dus hij doet dit alleen bij getallen van 1 tot en met 12.
De celeigenschappen staan op datum en vervolgens op Dutch(Nederland). Via celeigenschappen is dus alles goed ingesteld.
Ik heb dit alleen op 1 computer.

Verder heb ik ook bij adresgegevens een dikke balk. Het gehele adres staat in 1 tabel.
Is er een mogelijkheid om als ik de persoon zijn straatnaam heb ingegeven dat ik gewoon op enter duw ofzoiets en dat ik dan de regel eronder kom en zijn postcode kan ingeven.
Nu moet ik dit met spaties doen om op de 2de regel te komen in een tabel.

Mijn dank is groot1

Stel de cel eigenschap eens in op d-mm-yyyy, dan zou het goed moeten gaan. (Gebruik geen datum maar "custom", is de laatste optie in de lijst van celeigenschappen. Ik heb hier geen NL versie dus ik weet niet hoe het vertaald is)

Gaaat die tweede vraag over Excel of Word?

Ron

Dan zou ik toch een voorbeeld file moeten zien. Of bedoel met tabel een cel. In dat geval met AltEnter naar de volgende regel

Ron

Netjes, ik heb nu mijn beide vragen beantwoord!

Excel datum lag gewoon aan de instellingen van mijn pc en had niks met excel te maken!
En volgende regel binnen in een cel is alt + enter!
Super! Jullie zijn bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan