• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kleine vraagjes mbt userforms

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
ik heb het ergens gelezen, maar kan het niet meer terug vinden.

ik wil voorkomen dat een userform dmv "het kruisje" gesloten wordt, is hier een code voor?
Zo ja, hoe luidt die?

In een textbox een waarde invoer en/of verander, wijzigt deze cel niet. In de tabel wordt de waarde wel veranderd.
Is er een mogelijkheid om dit userform te laten updaten bij verandering van dit textbox?
Zo ja, hoe?

Alvast Bedankt!

Voor je punt van het sluiten met het kruisje:
Code:
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)

If CloseMode = 0 Then Cancel = True

End Sub

Voor je probleem met je textbox zou ik even een voorbeeldbestandje posten. Dan is het waarschijnlijk ook snel opgelost.

Zet dit in je Userformcode:
Code:
MsgBox "Afsluiten gaat niet met het kruisje" & _
    vbNewLine & "Neem eens een kijkje op http://http://www.surfplaza.be/"
   Cancel = True
End Sub

Vergeet niet een button te plaatsen waarmee je wel kan afsluiten anders kom je er niet meer uit.

dat merk ik, ik sluit het formulier af met unload me en die werkt dan dus ook niet meer

In je voorbeeldbestand werkt de annuleren-knop bij mij wel.

Mogelijk heb je nog iets aan deze code. Daarmee geef je een extra keuze.

Code:
Private Sub cmdExit_Click()
    If ExitAsk = vbYes Then Unload Me
End Sub

If CloseMode = vbFormControlMenu Then
        If Not ExitAsk = vbYes Then Cancel = True
    End If
End Sub

Private Function ExitAsk() As VbMsgBoxResult
    Dim Smsg As String

Smsg = "Weet je zeker dat je het formulier wilt sluiten?"
    ExitAsk = MsgBox(Smsg, vbYesNo + vbDefaultButton2 + vbQuestion, "Afsluiten!")
End Function

Wat wil je precies met die textbox? Je omschrijving bij je vraag is vaag en het bestand maakt het niet veel duidelijker.

Leg even dingen uit, zoals:

Welke cel verander je iets, welke cellen moeten updaten etc...

Wat wil je precies met die textbox? Je omschrijving bij je vraag is vaag en het bestand maakt het niet veel duidelijker.

Leg even dingen uit, zoals:

Welke cel verander je iets, welke cellen moeten updaten etc...

op het moment dat er een bedrag wordt ingevuld bij 1 van de maanden, en je klikt op invoeren, dan veranderd de waarde in de tekstbox niet, en ook het waarde afgelost en restant veranderd niet. De bron cellen in de bijbehorende grafiek veranderen echter wel. Op het moment dat ik via de combobox deze gegevens weer oproep, zijn ze wel aangepast.

Ik had eerst wat in elkaar geflanst, maar doordat je textboxen laat vullen met eurotekens, schrijft hij reeds ingevulde bedragen weg als tekst. Nu zie je geen eurotekens in je userform, maar wel in je werkblad.

Bekijk bijlage case.xlsm

Hopelijk is dit wat je zoekt.

Gr.

Sjon

Bedankt,,
vraagje hoe heb je dit nu opgelost, dan kan ik hem gebruiken op andere sheets, want ik zie het zo snel niet

Ik heb de vba code die je textboxen vullen na het selecteren van je combobox ook onderaan de code van je invoerknop gezet.

Daarnaast heb ik de eurotekens uit de code verwijderd, want daardoor werden eerder ingevoerde waarden als tekst weggeschreven en niet als getal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan