• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

studente

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Ik heb een bestand van 700 kolommen en 15 rijen waarbij telkens 2 kolommen bij elkaar horen, namelijk vraag A en B (dus 1A 1 B, 2A 2B etc..)

Nu wil ik graag per rij sorteren (dat weet ik wel hoe dat moet), op de getallen die in elke A kolom staan. Maar dan wel zo, dat de antwoorden van B bij de bijbehorende A vraag blijft staan.

Weet iemand hoe dit mogelijk is? Alvast bedankt!

@studente , 700 kolommen ? en maar 15 rijen dan stop je bij A15 - B15 ga je dan verder met C1 - D1 enz. of zijn het 700 rijen van 1 tot 700 ( naar beneden ) en 15 kolommen van A tot O ( van links naar rechts ) ?. Eens kijken naar de functie uitgebreide filter ?

Bekijk bijlage 63063
@studente , 700 kolommen ? en maar 15 rijen dan stop je bij A15 - B15 ga je dan verder met C1 - D1 enz. of zijn het 700 rijen van 1 tot 700 ( naar beneden ) en 15 kolommen van A tot O ( van links naar rechts ) ?. Eens kijken naar de functie uitgebreide filter ?

Ja, 700 kolommen v links naar rechts en 15 rijen. (15 mensen die 350 vragen hebben beantwoord). Volgens mij maakt het ook niks uit als ik het andersom zou invoeren toch?

In de bijlage een deel van het bestandje als voorbeeld.

Filter heb ook wel gekeken, maar dat is per kolom dat je dingen kan filteren, maar dan blijven A en B niet als paartje bij elkaar.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Volgens mij werkt het wel als je alles selecteert, dus idd die 700 kolommen en 15 rijen, en vervolgens je sortering op kolom A uitvoert.

Hoe ga jij in een xls-bestand 700 kolommen selecteren?

Op Worksheet zet je wel een voorbeeld neer.

Cobbe

Hierboven had ik al een voorbeeld van het bestandje toegevoegd. En nu ook een bestand van wat ik bedoel; Voor elke participant gesorteerd van klein naar groot op de waarden van A vragen (tenminste even handmatig gedaan voor participant 1 t/m4)

Ik ben tot een redelijke oplossing gekomen . in B18 staat de formule =MIN(B2:C2) in C18 staat de formule MAX(B2:C2) , eigenlijk is deze al overbodig maar ik heb het gedaan zodat je dan de beide cellen kan doortrekken tot op het einde van je kolommen .
In 2 cellen een formule typen en dan naar rechts trekken en naar onderen en hups klaar is ......

Bijlagen

En wat zien we spijtig genoeg cross posting met als resultaat dat daar om 20:35 door de TS staat "Harstikke bedankt! "
Ik heb de oplossing bekeken en stel me vragen ? participant 2 is participant 8 geworden , participant 3 is participant 6 geworden enz.

Ik had er iets te snel ernaar gekeken, want het klopte inderdaad niet aangezien er op kolommen gesorteerd was.

Ik doe het uiteindelijk op een iets andere manier, aangezien ik het anders zelf niet snap.
Maar harstikke bedankt voor alle hulp!

Ik had er iets te snel ernaar gekeken, want het klopte inderdaad niet aangezien er op kolommen gesorteerd was.

Ik doe het uiteindelijk op een iets andere manier, aangezien ik het anders zelf niet snap.
Maar harstikke bedankt voor alle hulp!

Misschien voor de mensen die via de zoek functie ook een dergelijke oplossing willen , post de manier hoe je het hebt aangepakt , is altijd handig voor die mensen , nu lezen ze enkel "Ik doe het uiteindelijk op een iets andere manier"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan