• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Ik heb 2 kolommen(zie voorbeeld). Kolom C moet vergelen worden met Kolom A. Als deze overeenkomen, dan moet de overeengekomen waarde met de waarde die in kolom B staat gekopieerd worden naar een andere plek. Hoe meot ik dan doen? heb getest met vlookup maar dat lukt niet echt.

Dank.Bekijk bijlage voorbeeldprobleem.xls
 
Zet deze formule in D1 en trek deze naar beneden zover als nodig:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($C$1:$C$5;A1)>0;A1&"-"&B1;"")

Zorg wel dat je alle spaties weghaalt uit je gegevens want die zitten er in en dan werkt het niet.

Cobbe
 
Dank voor de reactie. Ik heb de formule even omgezet naar engels":
=IF(COUNTIF($F$1:$F$58;A1)>0;A1&"-"&B1;"")

maar ik krijg geen uitkomst, heel vreemd
 
Dat komt omdat je de vergelijking hebt omgedraaid.

Cobbe
 
hoe bedoel je? Countif is toch een juiste vertaling van aantal als??
 
Heb je de spaties weggehaald?
In welke kolom staan de unieke waarden en in welke de gegevens?
Vervang de ; eens door ,
Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Spaties zie ik niet zitten. De ; vervangen door , geeft een fout op de formule. In F staan de waardes welke vergeleken moeten worden met kolom A. Klopt dit, dan moet die waarde met de waarde uit kolom B gekopieerd worden naar een andere plek(om een overzicht te creeren).

groet en dank,
 
Hoe wil je nu spaties zien staan? Die vóór de waarde dat kan nog maar hoe wil je de spatie aan het einde van een woord zien?
Maak eens een hulpkolom en zet er volgende formule in:
Code:
=SPATIES.WISSEN(A1)
Deze wist de spaties van kolom A indien je deze formule naar beneden doortrekt zover als nopdig.


En gebruik dan deze eens:
Code:
=IF(COUNTIF($B$1:$B$58;F1)>0;B1&"-"&C1;"")

Maar met spaties werkt dit niet, niet in het nederlands en nog minder in het engels.:)

Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Als er spaties in een cel staan, dan kun je die herkennen door op de formula bar te klikken; de cursus gaat ddan rechts van de spaties staan.
 
Ik heb het probleem gevonden. De autocalculation stond(weer uit). Formule werkt nu, dank je wel voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan