2 Laptops, welke moet ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jooordiii

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop, ik wil deze gaan gebruiken voor:
  1. School
  2. Films
  3. Muziek
  4. Veel internetten
  5. MSN
  6. heel soms, bijna nooit, een spelletje

Mijn budget is €475,-. De laptop moet sowieso erg snel zijn, 4GB werkgeheugen hebben en redelijk wat opslag ruimte.

Nu heb ik zelf deze laptop gezien http://www.wehkamp.nl/computers-telecom/laptop/laptop/compaq-presario-cq61-445ed-laptop/C09_I08_I41_732604/
Maar ook de Dell Inspiron 15 lijkt me wel wathttp://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Laptops/inspiron-1564/pd.aspx?refid=inspiron-1564&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn het gaat adn om degene van €479,- euro.

Welke moet ik kiezen, eventueel andere opties van jullie kant zouden ook welkom zijn

Laatst bewerkt:
Gezien het:"heel soms, bijna nooit, een spelletje ", zou ik gaan voor de Qompac. de andere heeft een onboard videokaart waarmee gamen vergeten kan worden.

Wel jammer dat je niet aangeeft welke games dit dan zouden zijn. Een laptop is daar namelijk niet zozeer voor gemaakt. Zeker niet met dit budget.

Daarom is het ook eventueel en hoeft het niet perse, gaat me erom dat ik de andere dingen wel kan doen, als ik perse had willen gamen had ik geen laptop gekocht;) maar ik neig zelf ook naar de compaq

en ja voor dat geld meestal ook geen 4gb en snelheid.
het is inderdaad afwegen.
ook ik sluit me aan dan bij jooordiii.
maar inderdaad voor gamen zijn deze dus ook niet echt bedoeld.

Laatst bewerkt:
Ik ben het 101% met de dames Lita112 en Virtuosa oneens. De Dell verslaat op bijna alle fronten de Compaq en dat ene front is de rotatiesnelheid van de hdd 7200 rpm versus 5400 rpm.
De Dell staat qua snelheid 'overall' boven de Compaq, al is het maar door de soort processor(snelheid) en het aanwezige soort geheugen; DDR3 versus DDR2.

Zelfs de onboard videokaart van de Dell is 'beter' dan de losse Raedonkaart van de Compaq.
Dames: ik begrijp derhalve jullie Compaqadvies niet echt? (In de bijlage de onboard chip van de Dell vergeleken met de losse kaart van de Compaq)

De merkreputatie van Compaq betrek ik nog niet eens in de discussie, want als die ook nog mee moet gaan tellen..........................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Simpelweg omdat voor games de onboard van de andere laptop door veel games niet word ondersteunt.

Ts geeft keuze uit deze twee met af en toe een game. Ja de tweede laptop is in andere opzichten beter, maar mijn keuze is puur op basis van de games.

Ik begrijp niet goed waarom games door de Dell niet worden ondersteund? Waarom zou dit zo zijn? De Dell (videochip) is beter dan de losse Compaq videokaart.

Laatst bewerkt:
In het midden gelaten om welke games het gaat, maar de chipsets van ati en nvidea zijn voor de meeste games van nu de standaard. Daar weegt de Intel® Graphics Media Accelerator HD helaas niet tegen op. Voor een filmpje oid, prima. Maar vele games bieden geen ondersteuning voor dit soort kaarten. Met als gevolg dat een game niet tot nauwelijks draait.

Vandaar mijn overweging te gaan voor de compac, puur op basis van het gegeven "af en toe een spelletje". Wel is jammer dat ts niet specificeert welke dit zijn/gaan worden. Aan de hand daarvan is pas een echt goed advies te geven op het gebied van spellen.

Voor de overige bezigheden van ts, voldoen beide laptops in principe.

Als gamer zijnde, ga ik dan automatisch voor de kaart met de beste kans. En in dit geval is dat de compac.

Maar, ik ben wel van mening dat geen van beide pc's geschikt zou zijn voor bijvoorbeeld gta 4 en beide zijn weer wel geschik voor spelletje van Zylom oid.

Een voorbeeld van in dit geval the Sims 3:

Intel® Graphics Media Accelerator (GMA)
GMA 3-serie, GMA 4-serie
Laptopversies van deze chipsets kunnen werken, maar zullen misschien tot slechtere prestaties leiden. Op zichzelf staande kaarten die in vanilla PCI-gleuven geïnstalleerd zijn (niet PCIe of PCIx of AGP), zoals sommige GeForce FX-varianten, zullen geen goede prestaties leveren.

De kaart kán werken, maar ( en dit ook gescheckt op het net) geeft voor games slechtere prestaties. Ik lees zelfs berichten dat een oud spel als cod2 niet werkt op deze intel kaart.

Let wel, in dit hele verhaal ga ik puur en alleen uit van de wens om af en toe een spel te kunnen spelen en geef mijn eigen invulling aan het soort games.

Laatst bewerkt:
Het gaat mij ook niet om GTA 4 of dat soort spelletjes, maar meer internet spelletjes en hele lichte computergames. Na, alles hierboven te hebben gelezen neig ik er naar om toch voor de Dell te gaan en wel met deze specificaties:
Onderdelen
KLEUR KEUZE Black met matte afwerklaag bewerken
PROCESSOR Intel® Celeron Dual Core T3100 (1.90 GHz, 800 MHz FSB, 1 MB L2 Cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc bewerken

BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 15,6-inch WXGA WLED (1.366 x 768) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 250 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken

OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software bewerken
GRAFISCHE KAART Intel Integrated GMA 4500MHD bewerken
HOOFDBATTERIJ 4-cel lithium-ion hoofdbatterij (24 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera bewerken
Accessoires
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
Gedis-pakketreferentie N0554503
Bestelgegevens Inspiron 1545 Order - Netherlands
Verzendingsdocumenten Dutch - Documentation Inspiron 1545
Systeemmedia Inspiron 1545 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Voeding 65 W-wisselstroomadapter
Draagtassen Geen draagtas
Cables 1 Meter Power Cord - European
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Engels (qwerty)
Standaardondersteuning 1 year of coverage included with your PC
Labels Wireless Label - Celeron
PalmRest Black palmrest
DataSafe (Services Owned) Datasafe Local 2.0 Basic

Dit alles voor €475,-

Niet doen! (Althans, het is natuurlijk jouw beslissing, 'niet doen' is slechts een welgemeend advies!)
Dan schaf je een Celeron processor aan (traag!) én het ding heeft weer DDR2 geheugen. De Dell die je in je openingspost linkte is stukken ineressanter.

Laatst bewerkt:
Zou mijn keuze zijn. De opmerkingen van Lita112 moet je ook betrekken in je beslissing (de Intel 'game' chip die lang niet alle games ondersteunt).

Samengevat is die allereerste Dell de snelste v.w.b. het geheel.

Heb nu eigenlijk zog goed als zeker besloten voor deze te gaan. voor 509 euro

Onderdelen
KLEUR KEUZE OBSIDIAN BLACK bewerken
PROCESSOR INTEL® CORE™ I3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
SERVICES EN SUPPORT 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc bewerken

BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter 30-Days trial version bewerken
LCD-SCHERM 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
GRAFISCHE KAART Intel® Graphics Media Accelerator HD bewerken
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) bewerken
BLUETOOTH Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera bewerken
Accessoires
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
Gedis-pakketreferentie N0556403
Bestelgegevens Inspiron 1564 Order - Netherlands
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Systeemmedia Inspiron 1564 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Power Supply 65 W-wisselstroomadapter
Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Draagtassen Geen draagtas
Cables 1 Meter Power Cord - European
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Labels Wireless Label CI3

Kan Ik danwel van deze laptop verwachten dat dit redelijk snel is en dat ie niet zo sloom is doordat het geen NVidia videokaart is?

De viedokaart speelde bij geen van de eerder genoemde machientjes een cruciale rol.

Dus ik kan beter de Laatste Dell halen dan de compaq? en verder zoeken naar eentje met een NVidia kaart heeft ook geen zin?

Als je alle berichten nog eens doorleest kom je m.i. tot een weloverwogen beslissing.

Na alles doorgelezen te hebben en wat verdere info te hebben gezocht ga ik voor een laptop met deze specificaties:

Onderdelen
INTEL® CORE™ I3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
McAfee® SecurityCenter 30-Days trial version
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
3.072 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
250 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
Intel® Graphics Media Accelerator HD
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Geen Bluetooth-upgrade
Geïntegreerde 1,3 megapixel webcamera
OBSIDIAN BLACK
Accessoires
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
Geen Accidental Damage-support
N0556401
Inspiron 1564 Order - Netherlands
Dutch Documentation
Inspiron 1564 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
65 W-wisselstroomadapter
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Geen draagtas
1 Meter Power Cord - European
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Wireless Label CI3

voor 479 eventueel nog een update voor 4Gb werkgeheugen en 320 GB harde schijf ik ben dan 509 euro kwijt, excl. verzendkosten!

Lijkt mij een prima machine en wat die verzendkosten betreft : als je Dell belt en je bestelt 'm telefonisch en het moment is gekomen om zaken te doen, dan zeg je heel simpel dat je 'm voor bedrag X wilt hebben. Als de verkoper dan gaat babbelen over verzendkosten, dan zeg je simpelweg, nee bedankt laat dan maar zitten. Moet jij eens opletten hoe snel die verzendkosten vergeten worden. Hetzelfde geldt voor een draagtas.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan