2 Laptops, welke moet ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem die van 479,- euro, dus met 3 GB werkgeheugen en 250 GB hardeschijf.
Als hij dan toch sneller moet laat ik er nog wel een keer extra werkgeheugen inzetten. Dat kan altijd
iig bedankt voor alle tips en reacties.

En bestel 'm niet online, maar telefonisch. Echt, ik spreek uit ervaring dat bij telefonische bestelling de verzendkosten vervallen (gewoon eisen) en je de laptoptas er als kado bijkrijgt. Het is gewoon een kwestie van babbelen.
Dell doet het momenteel niet echt super, dus ze doen zullen er echt álles aan doen om aan jou een machine te verkopen. Zo'n tassie kost hen bijna niets en die paar euro verzendkosten overleven ze ook wel.

Maar heb ik perse 4GB werkgeheugen nodig, is 3GB niet genoeg? en waar merk ik dan echt dit verschil?

dat verschil merk je alleen als je gaat photoshoppen of extreem gaat multitasken

3gb of 4gb maakt niet veel uit
2gb is een minimum voor windows 7 of vista

Laatst bewerkt:
Is de Dell ongeveer vergelijkbaar met deze asus?

Merk Asus
Type NV61VG-JX006V
Eerste prijsvermelding woensdag 11 november 2009
Technische Specificaties
CPU-type Intel Core 2 Duo Mobile T6600
Moederbordchipset Intel Mobile PM45
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 16"
Videochip GeForce GT220M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Opslag
Hardeschijfgrootte 500GB
Hardeschijftype 5400rpm
Interfaces
Verbinding (USB/FW) eSATA
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premiu

voor school, muziek, films etc.
kan je voor ze allebij kiezen ze zijn daar even goed mee,
maar voor spellen kan je het best de compaq nemen...
alleen neem geen abonement dan ben je meer kwijt dan je hem direct koopt...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Dell is degene waarvoor je moet kiezen,

batterijduur compaq = 1uur en 15minuten
batterijduur dell = rond de 4uur

processor dell is verreweg beter

videokaart scheelt niet zoveel ook al is die van dell onboard.

je hebt echt geen 4gb nodig als je simpele spelletjes wilt spelen en internetten/msn 3gb is zat. zelfs nog genoeg voor meeste games. grafische programma's en om te multi tasken (msn + filmpje + internet) lukt echt makkelijk.

Rotatie snelheid is dell wat slechter, je kan dus iets minder snel gegevens op je harde schijf zetten. Als je een spelletje installeert zal het mss 5min langer duren op de Dell. Maakt dus niet veel uit.

Omdat je hem voor school gebruikt en hij snel moet zijn is het antwoord klaar als een klontje: DELL over service moet je je niet heel erg druk maken. ik zou zelf de 1jaar garantie nemen. Mocht die later stuk gaan kan je bij Dell altijd nog extra garantie aanvragen. Mocht hij dus na 3jaar stuk gaan kan je (tot 5jaar) een jaar extra garantie aanvragen voor 130euro.

Tip mocht je de Dell kopen google even op kortingsbonnen dell. Vaak kan je dan nog 5% korting krijgen. De asus is voor jouw minder geschikt, de processor van dell is sneller en zuiniger waardoor je langer zonder adapter kan. werkgeheugen is minder als op de Asus maar volstaat ruim voor jouw. Videokaart Asus is iets beter maar verschilt niet veel. Je kan op beide sims3 spelen en waarschijnlijk net call of duty 4. Asus harde schijf is groter, maar denk niet dat jij meer als 250gb gaat gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan