2 Laptops, welke moet ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MustiC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2011
Hallo,

Deze week moet ik een laptop aanschaffen vanwege mijn nieuwe opleiding, en dat is Mediavormgeving (Graphic Design). Ik heb er twee gevonden ze zijn allebij 850 euro, alleen ik twijfel tussen welke ik moet noemen.

De texten die dikgedrukt zijn, zijn de verschillen tussen beide laptops. Ik wil graag weten welke beter is.

Beide zijn van Asus.

De eerste specs:
  • Processor & Cache Memory Intel Core i7-2630QM, 2.0GHz
  • Operating System Windows 7 Home Premium (64bit)
  • Main Memory 1 X DDR3 1333 4GB EN 1X DDR3 1333 2GB (6gb in totaal)
  • Display 17.3" LED-backlit TFT LCD Display resolution: FHD 1920x1080 / 16:9 Display type: (Typical 220-nit) , 8ms response time NTSC:60% Glare
  • Video Graphics & Memory NVIDIA® GeForce® GT 540M 2GB
  • Hard Drive 2.5" SATA 750GB 7200rpm
  • Video Camera 2.0 Mega Pixel web camera (Fixed type)

• AC Adapter 120W AC Adapter Output : 19V DC, 6.3A, 120W Input : 100~240V AC, 50/60Hz

De tweede specs:
  • Processor & Cache Memory Intel Core i7-2630QM, 2.0GHz
  • Operating System Windows 7 Home Premium (64bit)
  • Main Memory 1x DDR3 1333 2GB / 1x DDR3 1333 4GB (6gb in totaal)
  • Display 15.6" LED-backlit TFT LCD Display resolution: FHD 1920x1080 / 16:9 Display type: high brightnes(Typical 220-nit) 16ms high definition response time NTSC:45% Contrast Ratio:500:1 (Typical) Non-glare
  • Video Graphics & Memory NVIDIA® GeForce® GT 555M (N12E-GE2)
  • Hard Drive 2.5" SATA 750GB 7200rpm
  • Video Camera HD web camera
  • AC Adapter 90W AC Adapter Output : 19V DC, 4.74A, 90W Input : 100~240V AC, 50/60Hz

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen,

Groetjes,

MustiC

Laatst bewerkt:
Tsja, ze zijn eigenlijk hetzelfde, behalve dat de 2e een kleiner beeldscherm, een iets betere (?) videokaart heeft en iets zuiniger is. Want die 1e webcam kan full hd zijn (1080x1920), maar dat hoeft niet. En de 2e webcam is waarschijnlijk 720x1080 (ook hd)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien is gewicht ook nog van belang? en ja als je op accu moet werken op school zal de zuinigheid ook een part spelen, maar voor je mediavormgeving opleiding is misschien de 17,3 wel weer fijn. Maar ik zou zelf voor de 15,6 inch gaan:d:d

Laatst bewerkt:
de 2e heeft een videokaart die toch een stuk sneller is, dit zou mijn eerste keuze zijn bij grafisch ontwerp beide schermen zijn full HD dus dat mag niets uitmaken.

Pff ik kom er niet uit :D:D

Voordelen van de 1e is dat het 17.3 inch is, response tijd 8ms.

Voordelen van de 2e is weer de videokaart en de gewicht.

17.3 inch is beter voor photoshop, heb je meer ruimte en handiger om websites te ontwerpen, maar bij de 2e heb je weer een beter videokaart.

Ik heb zelf bij notebookcheck gekeken, en de videokaart van de 2e is 1e classe, en die van de andere is 2e classe. Dus er is best wel veel verschil tussen de videokaarten.

Wat zal ik nou doen :(:(

HELPMIJJJJ! :D

ik kom er niet uit.

@ mustic, bijde full hd dus evenveel ruimte.

Dus jullie zouden voor de 2e gaan, 15.6 inch .. Maar is die dan ECHT veel beter dan die 17.3 inch?

niet heel veel, toch een aardige stap beter, maar het is allemaal zo snel verouderd.

Ik zou voor het kleine scherm gaan. Die grote schermen zijn leuk hoor maar maken de laptop erg lomp. Bovendien heeft die grote wat te veel glare naar mijn smaak. En je kan er altijd een groot scherm met echte muis en toetsenbord aanhangen als je thuis bent.
Technisch ontlopen ze elkaar amper, de kleine heeft iets betere specs.

Voor mij het kleine scherm om hem portable te houden.

Ron

Ik heb de 15,6 inch besteld.. bedankt voor jullie reacties :)

Hoi,

Denk dat je de juiste keus hebt gemaakt veel plezier met de Asus:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan