2 lcd monitoren op 1 Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietsor

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Dag!
Ik heb net een 22 inch breedbeeld gekocht en ik zat al met een 15 inch lcd schermpje. Nu wil ik het kleine houden voor dagelijks te werken en het grotere wa verder zetten om films en dergelijke te zien.

Ik heb een grafische kaart (nvidea, blabla, nog niet opgezocht welke) met twee uitgangen. Dvi en vga. Het kleine, oudere, schermpje stak altijd in de analoge, het nieuwe heeft uiteraard een dvi ingang.

Nu wil ik beide schermen tegelijk aansluiten maar als ik het ene in de dvi en daarna het andere in de vga stekker steek werkt enkel het eerste, en het analoge scherm krijgt geen signaal.
Hoe komt dit? Wat moet ik anders doen dat dit wel gaat? Ze mogen beiden hetzelfde signaal hebben, moest het natuurlijk lukken dat ik bvb men films op het ene afspeel en terwijl op het andere kan doorwerken, zou dat nog beter zijn(kweet niet hoe deze functie noemt).

Kan iemand mij helpen?

Mvg
Pieter

Ik zou gelijk die 22 inch aan sluiten dan heb je er gelijk de plezier van.

ja dat doe ik momenteel, en het (22 inch) werkt allemaal perfect, toch zou ik de opstelling zoals hiervoor beschreven in de toekomst willen gebruiken. (met ander scherm erbij)

Mvg
Pieter

Je kunt volgens mij de twee schermen tegelijkertijd aansluiten en dan bij de de eigenschappen van je videokaart instellen dat je van twee schermen gebruikt maakt. Misschien eerst even drivers updatenvoor je videokaart? Je kunt dan o.a. aangeven wat het hoofdscherm is en je kunt b.v. je tweede scherm "klonen".

Het tweede probleem waar je mee te maken kunt krijgen is dat je videokaart waarschijnlijk maar één resolutie tegelijk uit kan sturen.
Ik neem aan dat je 15" een normaal beeld is (4:3)
en je 22" een breedbeeldscherm is (16:10)
Stel dat je een normale resolutie neemt, dan krijgt je breedbeeldscherm een uitgerekt beeld en andersom werkt het uiteraard ook niet helemaal lekker, wat volgens mij niet de bedoeling is.

Mijn advies, gebruik alleen je breedbeeldscherm, want bij mijn weten heeft een normaal beeld (zeker zo'n kleintje niet) geen enkele meerwaarde boven een breedbeeldscherm.

Vriendelijke groet,
Mitch ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan