• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 lijsten tot elkaar samen voegen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cymex

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Hallo,

ik probeer 2 lijsten samen te voegen tot 1 lijst maar dit lukt mij niet.

met behulp van vert.zoeken probeer ik 2 kolommen in lijst 1 toe tevoegen.

ik probeer het volgende:

ik probeer kolom "VVP" en "aantal verkocht" en " aantal voorraad 15-01-2010" in lijst1 in toe te voegen..
maar zodra ik de formule draai krijg ik een #N/B, ik heb geprobeerd de cel eigenschappen aan te passen naar tekst/ getal maar dat wil ook niet baten.

wat zie ik over het hoofd?

zie linkje: (ik kon ze niet als bijlage hier toevoegen omdat ze 200+ kb waren. dus ik heb het op mn eigen host gezet.

http://www.datasurf.nl/lijsten.zip

Laatst bewerkt:
Ik zie in bestand 2 niet de bestelcode terug die in bestand 1 wel aanwezig is.
Ook heb je geen headings gebruikt in bestand 2.
Dus mijn inziens is het dan moeilijk zoeken.

In bestand 1 heb je alleen maar de bouten&moeren staan.
In bestand 2 staan boormachines, mutli hamer, cirkelzaag, enz

Hoe krijg je de informatie toe geleverd? Komt dit vanuit een database of erp systeem?

in lijst 1 in kolom 1 staan er in elke cel groene driehoekjes links vanboven, dit duidt op een bepaald suggestief foutje.
In dit geval worden jouw getallen beschouwd als tekst. Als je zoekt op een tekst en in je matrix zijn dit getallen, zal je overal #N/B terugvinden.

Hoe los je dit op?
Als je het voor één cel wil proberen, selecteer je een cel in kolom A, dan komt er een uitroepteken rechts naast staan (in een geel vierkantje), je klikt hierop en dan je 'converteren naar getal'. Dit moet je dus doen voor heel je kolom A. Selecteer alle cellen met zo'n groen driehoekje, druk op je geel uitroepteken en converteer ze allemaal ineens.

hallo,

ik heb het volgende gedaan:

de 2 lijsten opgeslagen als txt (tab als scheidingsteken)

vervolgens weer geopend, en toen kon ik wel gewoon verticaal zoeken

in ieder geval bedankt!

komt idd op hetzelfde neer. Excel zal in dat geval je gegevens als waarden beschouwen ipv als tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan