• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 lijsten vergelijken en vinden welke ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dani26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Beste allemaal,

Ik heb al gegoogled en een beetje gezocht in dit forum maar echter heb ik wat tijdsdruk en heb ik dus de tijd niet om actief te zoeken naar wat ik zoek. Vandaar op deze manier.Ik denk namelijk dat de oplossing erg simpel moet zijn met Excel.

Ik heb lijst "A" met betalingen die ik moet doen. Echter moeten deze betalingen voorkomen in lijst "B". lijst "B" is veel groter omdat hier alle betalingen staan van alle klanten. Lijst "A" bevat alleen de betalingen die gedaan moeten worden. Ik wil graag dat ik deze 2 lijsten vergelijk en dat ik dan zie welke betalingen van "A" allemaal in "B" voorkomen en welke er ontbreken.

Kan iemand mij hiermee helpen?

bvd. Dani

Welkom op het forum.

Met VERT.ZOEKEN of VERGELIJKEN: =VERT.ZOEKEN(WaardeA;LijstB;<Kolomnummer>;0)

Voor meer concrete hulp zul je toch even ergens wat tijd moeten vinden om een voorbeeldbestandje te plaatsen.

Vanwege tijdgebrek de vraag niet echt gelezen. Als je in lijst A betalingen hebt staan die je moet doen dan heb je lijst B toch niet nodig? Hierin staan de betalingen van alle klanten. Deze heb je dus ontvangen? Lijkt mij weinig met elkaar te maken hebben.

Dit is een tooltje (betalend maar gratis uit te proberen) om excelbladen te vergelijken. Eenvoudig voor eenvoudige klussen.
Maar je moet wel wat tijd hebben om het uit te testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan