• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 maal hetzelfde invoeren niet toelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rostie-rostelli

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2005
Berichten
229
Hallo,

ik heb in een werkblad verschillende groepen van cellen,
vb: A1 tot E10, A12 tot E22, A25 tot E35 enz...
In deze groepen onderling, en ook in dezelfde groep mogen gegevens slechts 1 maal ingevoerd worden, indien een gegeven dubbel ingevoerd word moet er een waarschuwing getoond worden, maar het moet wel mogelijk zijn in dit geval om te aanvaarden dat het gegeven ingevoerd word (dus de waarschuwing dat een bepaald gegeven reeds bestaat is belangrijk!!) vb: in A1 staat "101" wanneer ik "101" nogmaals binnen deze groep cellen of in een andere groep cellen invoer moet ik de waarschuwing krijgen. LET OP! het zijn niet aan elkaar sluitende groepen van cellen.

Alvast bedankt voor de moeite,
Rostie
 
Misschien met een voorwaardelijke opmaak, de cel rood laten kleuren wanneer waarde voor de tweede maal gebruikt wordt.
Met een voorbeeldbestand te plaatsen krijg je wel gemakkelijker een reactie terug met verschillende mogelijke oplossingen van de forum leden.
 
Hallo,

Bedankt, maar ik ben hier op het werk en het is onmogelijk om van hieruit bestanden te uploaden !!:confused:

Groetjes,
Danny
 
Ik heb een bestandje gemaakt waar dit princiepe is toegepast.
 

Bijlagen

  • geen_dubbels(cobbe).xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 43
Dag cobbe,

Bedankt voor de oplossing, in uw bestand werkt alles prima, maar;
1 ik heb gemerkt dat je de verschillende groepen cellen benoemd hebt, blok1, blok2 ....enz.
2 Bij voorwaardelijke opmaak heb je de formule =countif(blok1;d8)+countif(blok2;d8)>1 gebruikt + de opmaak rood gekozen.
als ik dit omzet naar mijn bestand lukt het niet, heb ik iets over het hoofd gezien of vergeten??

Groetjes,
Danny
 
Dag cobbe,

Sorry !! probleem opgelost !! ik had de verkeerde celverwijzing gezet bij "=countif(blok1;d8)+countif(blok2;d8)>1"

Alvast bedankt voor de moeite !!

Groetjes,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan