2 maal XP besturingsyteem op comp. wil 1 graag verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Berichten
2
Hallo,
enkele dagen geleden liep , na een foute installatie van een virusscanner mijn computer vast ( 60 seconden na het "welkom" scherm ging het mis.
Ten einde raad heb ik xp opnieuw geinstalleerd met de diskette die ik bij de computer heb gekregen.
Ik heb nu eindelijk het eerste/ oude besturingssysteem weer aan de praat , maar zit nu met twee xp's op de computer. Nu wil ik de nieuwste ( de noodvoorziening) eigenlijk wel weer verwijderen zodat ie automatisch weer opstart met mijn oude xp, met al mijn bestanden, programma's etc.
Ik krijg nu bij het opstarten een keuze menu
1. xp
2. xp
Hoe verwijder ik de laatst geinstalleerde xp?
Ik ben geen held met computers (was al wel duidelijk waarschijnlijk, anders had ik die 2e xp niet geinstallerd, maar gewoon f8 gedrukt..zo leer je nog een wat)
dus als iemand het me in peutertaal zou kunnen uitleggen ??
alvast bedankt
 
hé kerel,

dit heb ik ook een keer gehad.
kgeloof dat ik die winxp cdrom er weer ingegooid had en dat ik toen de partitie waarop die 'extra' xp staat geformateerd heb, zodat je die gewone versie nog heb op de C schijf.
snap je het nog?

nou ja, hopelijk wel, want ik wanneer ik veel ga ***len snap ik mezelf nooit meer. :)

groet,
bebetok
 
probeer dit maar eens

oplossing gevonden:
start-conf-prestatie-systeem-geavanceerd-opstart en hersteltijd=tijdaanpassen. daarna op bewerken-kom je in de boot.ini=regel verwijderen (de juiste natuurlijk)

XP start nu in 1 keer op, zonder tijdsaanduiding en dubbele XP start.
 
heel hartelijk bedankt , ga de tips gelijk proberen!!!!

groet
Davina
 
Geplaatst door koosj
probeer dit maar eens

oplossing gevonden:
start-conf-prestatie-systeem-geavanceerd-opstart en hersteltijd=tijdaanpassen. daarna op bewerken-kom je in de boot.ini=regel verwijderen (de juiste natuurlijk)

XP start nu in 1 keer op, zonder tijdsaanduiding en dubbele XP start.

Maar daarmee is die tweede versie nog niet verwijderd.

Ik had dat laatst ook een keer. Toen had ik XP er 3 keer opstaan. 2 x op de C-schijf en 1 keer op de D-schijf. Ik kreeg het met geen mogelijkheid weg.

Toen heb ik de C-schijf gewoon geformatteerd en alles er opnieuw opgezet. Bij de D-schijf wilde ik dat niet doen, daar stonden al mijn bestanden op. Van de D-schijf heb ik het toen gewoon in de prullenbak gemikt.
Dit is niet echt de goeie manier, maar nooit problemen mee gehad.

Bij jou is het moeilijk om het zo te verwijderen omdat het twee keer op dezelfde schijf staat. Kun je met systeemherstel niks?
 
is het niet zo dat wanneer je op 1 hd W XP install. dit de "oude" overschrijft?
Ik begreep dat er 2 keer een melding kwam bij het opstarten, dat je binnen 30 sec. een keuze moet maken?
Dan kan je met oplossing dit voorkomen.

Meest drastische oplossing is natuurlijk de hd geheel formateren (alle partities) en met een schone lei beginnen. Kost weer even wat tijd.
 
Geplaatst door koosj
is het niet zo dat wanneer je op 1 hd W XP install. dit de "oude" overschrijft?

Tsja, dat dacht ik toen dus ook, maar Bill was anders van plan.
 
tsja, die Bill. In Linux zit een progje X-Bill of kill Bill.

Helaas voor mij, bij Linux werkt een belangrijk prog. niet. Anders was Windows allang verledentijd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan