2 merken dual channel werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Even kort een vraagje:

Ik heb 2 gig aan Kingston werkgeheugen (2x 1 gig dualchannel) op mijn moederbord zitten.

Nu kan ik voor een leuk prijsje 2x1 gig OCZ werkgeheugen overnemen. Ik heb nog 2 slots over, dus wil ik die ook in dual channel laten lopen.

Gaat dit? Krijg ik geen conflicten met mijn andere werkgeheugen of met dual channel, omdat het van verschillende merken is??

Dacht zelf van niet, omdat ieder een eigen dual channel heeft, maar toch maar even vragen.

Alvast bedankt!

Groeten Thijs

Dat kan, zolang je maar een dual channel per merk maakt.

En ehhh... vergeet niet dat de 32-bits windows versies max 3.25Gb intern geheugen kunnen gebruiken

Dat kan, zolang je maar een dual channel per merk maakt.

En ehhh... vergeet niet dat de 32-bits windows versies max 3.25Gb intern geheugen kunnen gebruiken

Ja dat las ik inderdaad ook ergens, toen was het nog 3,5.. maar nu mis is dus 0,75 gig aan werkgeheugen..

Ik moet thuis even kijken of ik windows xp 32 of 64 bit heb..
Maakt het veel verschil (naast werkgeheugen?) en is er van een 32 bit versie een 64 bit versie te maken?? (weet echt niet goed waar het hem inzit)

thx!

de 64-bits versie is iets sneller, maar, je CPU moet dat wel ondersteunen, anders werkt het niet.
En wil je overstappen van 32 bits naar 64 bits, dan moet je een compleet nieuwe installatie doen.

Maar 4Gb intern geheugen kun je wel gewoon plaatsen hoor, in 32 bist versie. Wordt alleen niet allemaal gebruikt

de 64-bits versie is iets sneller, maar, je CPU moet dat wel ondersteunen, anders werkt het niet.
En wil je overstappen van 32 bits naar 64 bits, dan moet je een compleet nieuwe installatie doen.

Maar 4Gb intern geheugen kun je wel gewoon plaatsen hoor, in 32 bist versie. Wordt alleen niet allemaal gebruikt

Ja precies, was al aan het meelezen bij andere vragen en forums..

denk dat ik gewoon de 2 gig extra werkgeheugen koop.
Kost 20,- en toch 1,25 gig erbij, dus toch 1,25 gig aan wg erbij!
Zal je toch wel merken.

over een jaartje een hele upgrade met nieuw moederbord, processor, ddr3 en vista 64 bit, maar laat het eerst even uitzieken!

Bedankt!
Groeten Thijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan