2 modems 2 routers 1 netwerk...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
als ik 2 modem's, 2 routers heb. en het als volgt aansluit.

Modem1 aan Router1 - Modem2 aan Router2
Router 1 verbinden met router 2, (Poort1 router1 naar poort1 Router2).
in router1 instellen dat gatway adres 192.168.1.1 is, en router2 192.168.0.1
in windows installen.. Netwerkverbindingen
ipadres 192.168.0.100, 192.168.0.101, 192.168.0.102, enzz. enzz...
gatway: 192.168.0.1 van router 2. dan moet die pc internet hebben van router2/...
andere pc's instellen: ip nummer 192.168.1.100, 192.168.1.101, 192.168.1.102, enzz. enz.. en gatway 192.168.1.1 van router 1. dan moet die pc internet hebben van router1/...

Tja,waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
Er zijn routers met twee wan aansluitingen,is da even niks.
Makkelijk als een van de twee modems uitvalt,blijft internet het nog steeds doen.

Het zou kunnen dat beide modems IP-adressen uitdelen en dan komen ze er niet uit. Een van de modems moet je dan als router instellen.

Het zou kunnen dat beide modems IP-adressen uitdelen en dan komen ze er niet uit. Een van de modems moet je dan als router instellen.

de modem zelf maakt geen ip adres. alleen een extern ip adres.

even buiten de modems om....

alleen even om de routers.

2 routers die internet hebben.
1ne 192.168.0.1 andere 192.168.1.1
nu heb ik 1 router. met internet. en een vast ip adres gegeven.
dan zou het toch moeten werken. als er 2 routers zijn. die apart internet hebben

ze moeten echht helemaal apatt van elkaar af zijn. alleen netwerk moet o pde zelfde. niet als de ene uit valt dat er nog internet is. die 1 is niet voor mij, die andere wel.

maar wel via de zelfde netwerk.
mijn internet en de andere.

ik heb tekening.!!!
pngvoorbeeld.png

jah?

ik heb gatway in mijn router omgezet van 1.1 naar 0.1, en in windows bij netwerkverbindingen. maar die werkte niet zo lekker , heb ik die 0.1 is 1.2 verandert (standaard 1.1). werkte het wel goed. dus kan ik gewoon de 2e router toch gewoon instellen op 1.2 of 1.5

een router werkt toch ook als switch, of zie ik dit verkeerd. de verbinding tussen die 2 routers zien elkaars internet ook. daarom ander gateway adres van alle2 de router's

Een router als switch gebruiken kan je inderdaad als je de dhcp uitschakelt (router deelt dus geen ip's meer uit dan). Volgens mij is dit niet te doen met een "gewone" router. maar met je al iiets zoeken met meerdere wan poorten.

nee, want dan zitten de modem's bij elkaar, en valt er 1 uit is er nog internet van de andere, dat moet dus niet... allebij aparte internet lijn.

is het niet dat de routers van elkaar een ip adres krijgen. als de dhcp server aanstaat.
dan moet het toch gewoon werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan