2 monitoren geven allebei hoofdscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flostory

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Berichten
3
Hallo lezers

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik vind het behoorlijk irritant. Ik zal het even uitleggen. Ik heb onlangs een nieuwe led tv gekocht van LG. Nu wil ik die ook gebruiken voor me computer als 2e scherm om zoo via mijn computer daar films op af te spelen. Het beeldscherm is inmiddels aangesloten, maar nu doet dat scherm precies hetzelfde als mijn computer scherm. Maar ik wil dat dat scherm zich uitbereidt. Nu weet ik dat ik dat moet doen via instellingen beeldscherm, maar op een of andere manier pakt die dat niet ik kan het aanvinken toepassen ok dan knippert het scherm een keer en er gebeurt niks ze blijven aangeven dat ze allebij scherm 1 zijn. Ik heb twee video kaarten radeon 4800 via crossfire met elkaar verbonden. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Misschien is dit een helemaal foute spoor: bij mijn zoon kon ik de beeldscherm niet uitbreiden, omdat dan alle twee monitoren met hetzelfde resolutie moeten werken.
Nu tonen alle beide monitoren hetzelfde beeld, in verschillende resoluties.:thumb:
 
bij alle video kaarten word vaak ook een stukje software mee geleverd en hier kun je dan altijd aangeven of een video kaart het beeld moet klonen en of dat het ene scherm moet worden uitgebreid ongeacht de resolutie moet je een scherm altijd kunnen uitbreiden inplaats van te klonen.
als deze software niet geïnstalleerd is kun je deze altijd nog downloaden via de website van ati: http://www.ati.com of van nvidia: http://www.nvidia.com dit zijn de meest verkochte merk video kaarten.
 
Als twee kaarten in een SLI staan dan kan je maar 1 monitor gebruiken (bizar maar waar). Voor Crossfire kan er dezelfde limitatie zijn, maar hier schijn je omheen te kunnen. Hangt af van allerlei instellingen. Zoek eens op Crossfire Dual Monitor dan vind je onder andere dit topic.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan