2 monitoren met VGA aansluiting op dit Intel Board DH61BE mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dusbaba

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Ik heb een kant en klare pc gekocht maar nu zie ik dat uitgangen van videokaart on board VGA en DVI-D zijn....
Ik vind het wel erg handig om met 2 monitoren te werken
Mijn verloopstukje van DVI paste er dus niet op :confused:

Kunnen mijn beide monitoren Neovo F-417 die enkel VGA aansluiting hebben nu niet meer gebruikt worden op deze aansluiting van DVI-D of bestaan er toch overgangsstukken van DVI-D naar VGA ?

ja hoor dat soort verloopjes bestaan gewoon, gewoon even bij de winkel waar je de pc gehaald hebt vragen of ze zo'n dingetje hebben ^^

dvi kan digitaal,analoog en allebei zij

op een modo heb je vaak dat het enkel digitaal is waardoor een verloop niet werkt

je kan dus geen 2 monitoren aansluiten via analoog

Daar vreesde ik al voor... Op de site van fabrikant http://ark.intel.com/nl/products/51856/Intel-Desktop-Board-DH61BE staat wel duidelijk DVI-D dus ik vermoed dat dit wel steeds digitaal signaal is :confused:
Er zijn dus geen gaatjes voorzien waar het horizontale pinnetje zich bevindt aan de connector op mijn bord, zie voorbeelden hier http://www.dvi-kabel.eu/
Verkoper had me nochtans gezegd dat ik mijn monitoren kon blijven gebruiken.... :( Niet dus vrees ik.... :(

Laatst bewerkt door een moderator:
je kan 2 monitoren gebruiken maar dan moet je 1 met digitaal hebben

zoals dvi of hdmi

Zoals hierboven reeds gezegd, ik heb 2 monitoren Neovo F-417 en deze hebben dus alleen VGA aansluiting :(

zoek eens een goedkope video kaart op en stop die in je pc ^^

ja leuk dan heeft hij een slechtere of deze die hij nu heeft
dat kan niet de bedoeling zijn

Graphics Specifications
Grafische uitvoer VGA / DVI-D
Geschikt voor twee schermen Yes
Aparte grafische kaart PCI x16 Rev. 2.0

Is de On board chip, meer weet ik niet.... :confused:

Hoi..

Bordje heeft geen onboard chip maar maakt gebruik van de Intel® HD Graphics van je cpu.
De ene aansluiting is een dvi-d en daar kan geen vga op .
Staat ook in je manuel:
The DVI-D port supports only digital DVI displays

Als het een DVI-D poort is, dan kun je geen simpele kabel/adapter kopen waarmee je een VGA monitor aan kunt sluiten - de poort stuurt immers geen VGA signaal uit waar de monitor mee overweg kan.

Jammer dat er leden nog vragen welke kaart/chip erin zit. Beetje zelf wat onderzoek doen kan geen kwaad lijkt me.

Laatst bewerkt:
Dank u voor duidelijke info en sorry dat ik hier misschien voor jullie wat simpele vraag stelde...

Ik had wel een vermoeden maar wou gewoon bevestiging door een "echte kenner" :thumb:

dvi kan digitaal,analoog en allebei zij

op een modo heb je vaak dat het enkel digitaal is waardoor een verloop niet werkt

je kan dus geen 2 monitoren aansluiten via analoog

wat is dan mis met mijn antwoord
ik hou er niet van als mensen mijn antwoord herhalen

Niks....snap alleen niet waarom er nog gevraagd wordt welke kaart/chip aanwezig is;)

Tevens was het geen herhaling maar een uitgebreidere definitieve bevestiging voordat topic onnodig een andere kant uitgaat.

Laatst bewerkt:
Dit was het inderdaad :thumb: !! Ik weet wat me te doen staat.... ik denk dat ik een 23" monitor ga kopen en een nieuwe video kaart met HDMI uitgang, ik denk dat ik dan wel goed zal gesteld zijn en het toch hetzelfde effect ga hebben van schermgrootte dan met 2x17"" schermen om gemakkelijk te werken met meerdere vensters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan