2 monitoren op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

janoeska

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Berichten
2
Ik wil 2 monitoren op mijn pc aansluiten.
Nu vraag ik me het volgende af;
Moeten beiden monitoren even groot zijn (bijv., twee 22 inch), of mogen het er ook één van 22 inch en één van 24 inch zijn?
Of één van 19 inch en de ander 22 inch.
Groet janoes
 
Je kan verschillende monitoren aansluiten op je pc, zolang als je de aansluitingen er voor hebt. Verschillende resoluties, afmetingen, beeldverhoudingen maakt allemaal niet uit.

Als je 2 monitoren aan je computer hebt hangen, kan je drukken op windows toets + p om verschillende modussen te kiezen. Klonen/uitbreiden.
 
Ze hoeven niet even groot te zijn, da's zeker.
Ik ken meerdere mensen die met twee verschillende monitoren werken.
 
Verschillende resolutie

Als je ongelijke monitoren gebruikt die beide op een verschillende resolutie staan ingesteld kan het onhandig zijn wanneer je een applicatie van het ene scherm naar het andere scherm verplaats.
Ik had dit met ons ERP-pakket Microsoft Navision, alle schermpjes netjes ingesteld op mijn grote scherm en vervolgens op mijn tweede scherm een bepaald deel niet zichtbaar t.g.v. de mindere resolutie.
Andere programma zoals Solidworks en Autocad hadden hier geen 'last' van, die pasten zich netjes aan.
Nu 2 x 24" HP, helemaal super.
Als je trouwens veel met bestanden en verschillende mappen werkt: Google eens op 'Qdir', d� vervanger voor de verkenner.
 
Reactie op 2 monitoren

Bedankt allemaal voor jullie ondersteuning cq reactie.
Ik was even druk vandaar dat ik nu pas reageer, maar ben erg blij met de gegevens en ik ga ermee aan de slag.

Groet Janoes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan