2 monitoren op nvidia 8600GS

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Ka ik op een Nvidia 8600GS twee monitoren aansluiten. De kaart heeft een dvi uitgang waar de vga kabel van 1 monitor op aangesloten is en nog een HDMI uitgang.
Deze wil ik gebruiken voor de 2de monitor.

Kan dit?

Alvast dank voor de info

GR P

Dank voor het advies.
Heb het scherm aangeschaft en is geïnstalleerd. Werkt allemaal goed en draait in de splitscreen mode.
Nu is het niet makkelijk om de instellingen van beide monitoren zodanig te krijgen dat het beeld van beide schermen gelijk zijn vwb kleur / contrast / helderheid enz.

Weet iemand of hier een tool voor is of andere mogelijkheid om de schermen wat dit betreft te synchroniseren.

Het betreft de schermen:
Belinea Bel222551W
HP w2448hc

en worden aangestuurd door:
Nvidia 8600GS

GR P

Met mijn 8300GS lukt t ook (ik heb een VGA en een DVI) dus ik denk dat het wel moet lukken :)

Ik heb getracht het met de software van de monitoren/ van Nvidia en HP maar krijg het niet echt voor elkaar.
Er blijft een veschil bestaan. Wanneer ik een HTML-bestandje met daarop een kleuren kiezer zo groot maak dat het beide schermen vult zie je aldoor weer een verschil. Het lijkt wel of de HP-monitor beter de witwaarden genereerd.

Hoe heb jij de afstelling gedaan?

GR P

hmm mijn reactie ging nog over dat het wel moet lukken om twee beeldschermen aan te sluiten,
op vista kan je met media center deze instellingen makkelijk instellen zodat ze allebei dezelfde witwaarde contrast en alles hebben..
Dit doe je door media center te openen, dan naar Taken gaan, instellingen, TV en volg dan de wizzard. Hoe dit op XP moet zou ik niet weten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan