2 muizen 2 cursors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickvanloon

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
35
Hallo allemaal,

Ik weet dat het mogelijk is om twee muizen aan te sluiten op een laptop, dit gebruik ik al jaren, ook op oudere pc's.
Maar nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om twee cursors op je beeldscherm te krijgen die allebei apart werken, dus dat cursor1 naar muis1 luistert en cursor2 naar muis2 luistert.

NvL
 
:)
Hallo allemaal,

Ik weet dat het mogelijk is om twee muizen aan te sluiten op een laptop, dit gebruik ik al jaren, ook op oudere pc's.
Maar nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om twee cursors op je beeldscherm te krijgen die allebei apart werken, dus dat cursor1 naar muis1 luistert en cursor2 naar muis2 luistert.

NvL
 
Bedankt voor je reactie maar ik gebruik windows 7 en dit werkt na diverse keren proberen niet op mijn pc. Heb je misschien nog een andere oplossing?

Gr. Nick van Loon
 
Dat gaat per definitie niet lukken.

Maar ook ik vraag me af wat je er mee wilt? Deel het met ons dan kunnen we meedenken in de richting van een oplossing.
 
Op mijn kamer wil ik dat mijn vrienden naast me op een andere computer met een muis op het beeldscherm kunnen werken, dit is handig voor wanneer we samen programmeren met een bepaald programma, het ene scherm is namelijk schrijven en het andere scherm is klikken :p
 
Een pc/laptop is voor 1 gebruiker tegelijkertijd gemaakt. Wat je wilt gaat niet, kan niet en zal nooit gaan kunnen. Het zou eenvoudig genoeg zijn een stukje software te schrijven wat het unieke hardware id van een toetsenbord en/of muis herkend en die input aan een bepaald beeldscherm koppelt. Wat echter niet kan is dat 2 programma's tegelijk de focus hebben. En de focus is de enige manier om te weten waar je je input naar toe moet sturen.
 
Oke, maar is er ook geen software dat je 2 cursors krijgt die tegelijk bewegen op scherm1 en scherm2 als je met 1 van de muizen beweegt?
 
Zoals ik hiervoor ook al zei. 2 cursors kun je nog wel maken met een stukje software. Maar ik neem niet aan dat je enkel een beetje een cursor heen en weer wilt bewegen.

Het probleem ontstaat op het moment dat je gaat klikken. Omdat er geen 2 programma's tegelijk focus kunnen hebben, is er geen manier om de input van je 2e muis naar het juiste programma te sturen. En omdat dat dus niet kan is er geen software voor. Zelfde geld ook voor een toetsenbord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan