2 Netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielshoofd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,

Ik heb hier een win2003 computer draaien en heel veel computers winXP, 98, ME enz...
Kan ik win2003 zo instellen dat de DHCP server alleen 1 computer een IP adres geeft?

Win2003 geeft nu namelijk elke computer een IP en ik wil maar 1 "aansluiten" op win2003.

Heeft iemand een oplossing?

Groetjes Niels

is het misschien een optie op de DCHP server uit te zetten en te werken met vaste ip nummers? dan kan je alleen de PC welke je wilt koppelen aan de server aanmelden en de rest negeren.

Ja dit is mogenlijk in dhcp een scope configureren vervolgens alle ipadressen excluden
als je dit hebt gedaan Mac adress van de netwerkkaart van die ene pc opschrijven
vervolgens maak je in je dhcp server een reservation voor dat macadres

Denk er aan 2 dhcp servers in 1 netwerk gaat niet zo lekker werken tenzei je bereid bent om heel veel te lezen wel mogenlijk maar configuratie luisterd dan heel precies klein foutje en mega problemen

je kan ook als je 2 afzonderlijke netwerkjes hebt die win2003 aan beide hangen met 2 netwerkkaarten dus 1 kaart op 1 netwerk en vervolgens je dhcp server binden aan maar 1 netwerk
open dhcp snap in klik het plusje voor de dhcp server daarna rechts op je dhcp server dan properties tabblad advanced en daar op bindings

have fun

Laatst bewerkt:
per computer 1 ip

ik heb zelf dit probleem ook gehad toen ik ze allemaal 1 ip gaf draaide het weer als een zonetje:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan