2 netwerkprinters

Status
Niet open voor verdere reacties.

suzubert

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2001
in mijn netwerk wil ik een 2e printer installeren. De 1e is gekoppeld aan mijn modem/router met ingebouwde printerserver (parallel aansluiting) Werkt prima. Nu wil ik een 2e USB printer in mijn netwerk plaatsen. Ik heb een USB printerservertje gekocht, op alle pc aangesloten, maar krijg hem niet aan de gang. De 1e heeft al het routeradres, ik moet de 2e een andere naam geven, maar dat accepteert ie niet.
Wie heeft een idee?

Mijn ingebouwde printerserver in de router heeft IP 168.192.2.1 adres. Mijn USB printerserver kan niet overweg met dhcp. Ik had hem een vast adres gegeven, maar dan kan ik deze printerpoort niet installeren. Bij installatie zegt ie: er is al een TCP/IP poort met 168.192.2.1. Vast adres geven lukt dan niet.
Maar nu??
Hij zit nu gekoppeld aan 1 van de pc's, wat betekend dat alles via die ene pc geprint moet worden. Daar wil ik van af.

Ik denk dat je 192.168.2.1 bedoeld ipv 168.192.2.1
Als jouw eerste printer dat adres al heeft, kun je de tweede natuurlijk niet zo maar op hetzelfde adres instellen. Als dat bij jouw huisadres zo zo werken zouden je buren op hetzelfde nummer wonen, en da's niet zo handig. Je zult hier dus (bv) 192.168.2.2 voor moeten nemen - of .100 maar dat ligt eraan welke adressen er nu in gebruik zijn.

Bedankt voor de correctie voor de verwisseling. Dat klopt.
Ik bedenk me nu dat ik de vraag onvolledig heb gesteld.
Aan de USB printerserver heb ik een USB-RJ-45 convertertje gehangen zodat ik deze ook op mijn router/switch kan aansluiten. Nu kan ik de printerserver elk willekeurig IP adres opgeven (in de range van de bstaande of er net buiten). Probleem is dat als ik een poort aan mijn printerinstelling wil toevoegen dit alleen die 192.168.2.1 mag zijn en die is dus al bezet door mijn 1e printer.

De USB printserver zou toch al over een UTP aansluiting moeten beschikken? Een USB printserver bestaat uit een RJ45 connector voor het ethernet, en een USB poort voor de printer.

Het is opgelost, ik heb de printerserver rechtstreeks aan mijn pc gehangen en aldaar een eigen IP adres gegeven. Mijn reeds bestaande TCP/IP poort heb ik gekopieerd en hierin de instellingen/IP adres veranderd en daarna de printerserver aan mijn router gehangen. hij doet het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan