2 of 1 videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
hallo ik heb een MSI 990FXA-GD65 moederbord en vroeg me af/ben nieuwsgierig of het beter/aan te bevelen is om 1 videokaart te nemen of 2 in crossfire?
De rest van mijn comp ziet er zo uit:
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD FX-8350 35 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 55 °C
Grafisch
LCD195VXM+ (1280x1024@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 5800 Series (ASUStek Computer Inc) 43 °C
Opslag
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 39 °C
Optische schijven
DTSOFT Virtual CdRom Device
ASUS DRW-24F1ST a ATA Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat

Want ik moet mij nieuwe videokaart terug geven door defect, dus nu zit me oudje er weer even in, en mijn budget is 250 Euro

Dit was mijn defecte kaart: XFX Radeon R9 280X Double Dissipation Black OC 3GB krijg tegoedbon van Alternate, maar die kan/mag ik ook eventueel voor monitor gebruiken
Nieuw scherm moet er ook nog komen.
Bedankt Afz: peter

Laatst bewerkt:
Beste,
Ik wil even één ding duidelijk maken, het beste is om 1 goede kaart nemen. Het nadeel van Crossfire is, als je een tweede kaart aansluit, heb je maar iets van 30-40% meer performance, wat eigenlijk weinig is. Daarnaast is nog een nadeel van Crossfire dat het niet bij alle games werkt, bij de meeste wel maar sommige niet, d.w.z. dat je maar één kaart kan gebruiken en dus niet de twee kaarten. Ook als je met 2 kaarten werkt, heb je toch zeker een voeding nodig van minimaal 500W (hangt af wat je maximale wattage is van je videokaarten), en dan wordt er ook heel veel elektriciteit gebruikt.Dus als ik jou was zou ik met die 250 euro één goede kaart kopen.

Mvg,
Copchase

Laatst bewerkt:
Zoals geopperd: je kunt beter 1 krachtige nemen dan 2 minder krachtige. Dat komt doordat de ondersteuning in games vaak niet optimaal is en er ook nog een aanzienlijk deel niet eens CrossFire ondersteund. Voorkom dus ellende en neem een enkele kaart ;)

Ok dank jullie wel, ik vroeg het mijzelf af of 2 beter dan 1 is, maar de info is zo welles nietes dus ik dacht ik vraag het even omdat ik toevallig zag dat mij moederbrd het ondersteunde, bedankt.

Als jij nu stelt twee kaarten in Crossfire hebt, twee R9 270X, en die is ongeveer vergelijkbaar met één GTX 960 of GTX 970, is het beter dat jij een GTX 970 neemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan