2 (of meerdere) gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Hoe kan ik bij een nieuwe installatie van xp, zorgen dat ik 2 (of meer) gebruikers aanmaken. Deze gebruikers kunnen dus dan niet elkaars bestanden zien, en kunnen als ze willen hun eigen bureaublad kiezen. Moet dat ergens tijdens het installeren van windows, of kan dat als windows er al opstaat?

Groet,

Sam

dat kan prima als Windows al geinstalleerd is: via het controle paneel naar gebruikersbeheer/gebruikersaccounts (o.i.d.)

Succes!

Maar als ze admin rechten hebben kunnen ze altijd elkaars bestanden zien - met een extra actie eventueel

Ja, dan maak je een gebruiker met beperkte rechten aan. Die heeft alleen toegang tot eigen bestanden en kan geen grote wijzigingen maken.

Ok. Als ik bijvoorbeeld een virusscanner installeer onder één van de gebruikers, zijn dan alle accounts beschermd. Of moet ik die onder alle accounts installeren, en apart updaten, etc.

En nog een vraag. Als ik nu meerdere account aanmaak, 1 administrator, en de rest met beperkte rechten. Is het dan niet zo dat degene met beperkte rechten via de verkenner alsnog de bestandn op de c: schijf kunnen zien van de andere?
Hoe kan ik dit afblokken, zodat niemand elkaars bestanden kan zien? Tenminste degene met beperkte rechten dan?

Laatst bewerkt:
Ok. Als ik bijvoorbeeld een virusscanner installeer onder één van de gebruikers, zijn dan alle accounts beschermd. Of moet ik die onder alle accounts installeren, en apart updaten, etc.

Bij de installatie van je virusscanner voor "Installatie voor alle gebruikers" kiezen.

En nog een vraag. Als ik nu meerdere account aanmaak, 1 administrator, en de rest met beperkte rechten. Is het dan niet zo dat degene met beperkte rechten via de verkenner alsnog de bestandn op de c: schijf kunnen zien van de andere?
Hoe kan ik dit afblokken, zodat niemand elkaars bestanden kan zien? Tenminste degene met beperkte rechten dan?

Gebruikers met beperkte rechten hebben geen toegang tot de Documents and Settings van andere geberuikers.

Bij de installatie van je virusscanner voor "Installatie voor alle gebruikers" kiezen.

Virusscanners installeer je zelden per persoon. Daar komt bij dat een beperking op gebruikers altijd geldt voor waar of de pictogrammen geplaatst worden "all users" of de op dat moment aangemelde gebruiker.

Wel is het van belang dat je de virusscanner installeert onder een administrator account>alle accounts zijn dan beschermd.
Soms kun je een virusscanner nog beveiligen met een wachtwoord. (NOD, Norton Corporate zijn hier voorbeelden van).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan