2 Opslagcontrolers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fredd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredd

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2001
Ik heb een probleem met de toestand van mijn nieuwe harde schijf (2 maanden oud).
Bij het opstarten krijg ik de melding: HARDDISK: S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and replace.
Nu is dat geen fijn bericht en ik heb dus inderdaad een backup gemaakt van de gehele schijf.

Nu zie ik in mijn apparaatbeheer dat ik twee opslagcontrolers heb staan.
JMicron JMB36X Controller
en Microsoft iSCSI-initiator

Mijn harde schijf is een ST350032 0AS SCSI Disk Device
(Seagate Barracuda 500Gb) maar wordt alleen herkend als standaardschijfstation of C schijf.

Waarom wordt de HD niet als SEAGATE herkend?
En: kan ik één van de opslagcontrolers zonder probleem verwijderen (de Microsoft) om te zien of de Seagate dan wel normaal wordt herkend en de melding bij het opstarten wellicht verdwijnt?

Ik kijk morgen naar eventuele antwoorden, het wordt al laat.....gaaaap

Laatst bewerkt:
Je hardeschijf wordt prima als Seagate herkend, het is trouwens een SATA schijf en geen SCSI. Het kan dan software deze als SCSI device aangeeft. Everest doet dat bijvoorbeeld ook. De controllers kun je waarschijnlijk in het Bios disablen, maar ben bang dat je schijf daarna niet meer herkend wordt.

Laat de schijf even controleren met de diagnostische tool van Seagate Seatools.
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools

Seagate Barracuda (ST3500320AS)

Capacity 500GB
Rotational Speed 7200RPM
Interface Serial ATA
Buffer Size 32MB
Randon read seek time <1.0 msec
Average Latency 4.16 msec
MTBF 1,200,000 hours
Annual Failure Rate 0.34
Bron;
http://www.canadacomputers.com/index.php?do=ShowProduct&cmd=pd&pid=014525&cid=HD.443.877

PS Zou je zo vriendelijk willen zijn de systeemgegevens uit je handtekening te halen. Dit is namelijk niet toegestaan. Je kunt bij je profiel de systeemgegevens invullen.
(Gebruikerspaneel > wijzig systeem)

Laatst bewerkt:
Dat progje van SEAGATE heb ik al geprobeert. Echter daarin wordt mijn harde schijf niet herkent. Vreemd dus.
Trouwens, zojuist krijg ik de melding van SMART: BAD, update and remove bij het opstarten niet meer. Als dit zo blijft de komende tijd maakt me dat al een stuk vrolijker.
Ik heb vanmorgen bovendien op een andere nieuwe PC gezien dat de harde schijf (ok Seagate) daar ook niet omschreven wordt al Seagate. Dat stelt me dus ook weer geruster.

Laat ik ten eerste jou bedanken voor jouw reactie en ten tweede deze vraag (voorlopig) op afgehandeld zetten. Wat er precies is gebeurd weet ik niet maar misschien dat het dreigen met de hulp/kennis op HelpMij mijn PC schrik heeft aangedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan