2 OSen op een computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees de grote

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hoi,

op deze computer heb ik een 32-bit OS staan, windows vista home basic heb 4GB werkgeheugen en 2,8GB werkt maar :P.

Ik ben van plan om hem zo te installeren dat het 64-bit wordt. De enigste manier dat ik het kan is: Formatteren en opnieuw installeren.

Ik weet dat je 2 OSen op je computer kan hebben, nu heb ik meer een probleem ik heb veel spellen etc. op mijn computer staan waar ik niet zoveel zin in heb om allemaal opnieuw te installeren.

Is het daarom mogelijk om 2 OSen op mijn computer te hebben
of
gewoon een 64-bit dvd erin te doen en dan aanklikken dat hij naar 64-bit gaat (zonder wat te verliezen).

Dan heb nog een vraag, als ik 2 OSen op mijn computer heb, kan ik dan de 1e eraf gooien zonder wat te verliezen? en kan ik de spellen wel spelen met het 2e OS (64-bit) omdat het op het 32-bit is geïnstalleerd.

Heeft iemand een andere oplossing? Graag hoor ik jullie ideeën en antwoorden.

(even ter toevoeging: Graag geeen vragen van: ondersteund je computer 64-bit etc. Alles gecheckt en het kan 100% :P)

Laatst bewerkt:
een paar antwoorden:

- Nee, je kan de spellen geinstalleerd op het andere OS niet spelen op het nieuw geinstalleerde OS, dit omdat er veel instellingen opgeslagen staan in het register van je oude OS die je niet kan bereiken.

- Je kan geen OS eraf gooien zonder wat te verliezen, een upgrade is in theorie wel mogelijk zonder wat te verliezen. Maar of de geinstalleerde spellen dan nog werken dat durf ik niet te beloven.

- Als je 2 OS-en op je pc wilt hebben moet je ze ieder op een andere partitie(C,D) installeren.

oke, bedankt!

Denk dat ik eest maar mijn spellen uitspeel en daarna formatteer en het eropniew opzet.

ter aanvulling een upgrade van 32bits naar 64 bits is niet mogelijk, dat word sowieso een schone installatie (of multiboot natuurlijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan