2 partities samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Ik heb windows 7. Verder heb ik een C-E-H partitie. Op C staat windows, op E data en H is leeg (110MB). Nu wil ik E en H graag samenvoegen.
Heb al vanalles geprobeerd (systeembeheer) en minitool partitionWizard home. Zal wel iets fout doen maar het lukt me niet. Wie kan me helpen?

bij systeem beheer,bedoel je schijfbeheer???:confused:

Windows kan deze klus niet geheel zelf klaren. Download daarom Ranish Partition Manager. Dit is een gratis alternatief voor betaalde software als Symantec Partition Magic.

Verwijder nu eerst in Schijfbeheer de gewenste partitie (bijvoorbeeld D). Schijfbeheer is te vinden onder Start / Instellingen / Configuratiescherm / Prestaties en onderhoud / Systeembeheer / Computerbeheer. Maak een rechtsklik op Schijf D. Kies dan voor partitie verwijderen. Let op: hiermee raak je alle data kwijt op deze partitie. De Niet-toegewezen ruimte die ontstaat, ga je gebruiken met Ranish Partition Manager. Daar vergroot je de partitie C met deze Niet-toegewezen ruimte.

Laatst bewerkt:
Is E: geen DVD-rw station? Te vinden via Start >> Computer.

Hoi.....

Zou je eens een screen willen plaatsen van de huidige situatie in partitionWizard home.
Er staat geen data op H?

Edit:laat maar die was leeg.:-)

Laatst bewerkt:
Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht

IK heb windows maar opnieuw erop gezet. Tijdens dit de partities aangepast. Bedankt voor jullie antwoorden.
Gr. Maan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan